provade att paira mitt 093e kort med min HD box.det funkar inte i OScam.
Utskriftsvy
Ok, jag skrev det ej men det krävs givetvis boxid för detta angivet i OSCam.
Men det krävs ju för SD pairingen också så...
För att sedan få entitlements valde jag att skicka signal.
Det hade säkert funkat utan men på så vis får man alla direkt smidigt & enkelt.
Om man pairar tlil HD box så behöver man också hårdvarunycklarna i boxen.
Kanske inte rätt ställe att fråga men chansar.
Har kört fast vid byte till nya 0940 kortet.
Oscam både server och klient, Canal Digital och Viasat i separata Dreambox 500.
Någon som har en idée?
Kolla bilden Bifogad fil 2782
Leatherface, precis. Det var ju detta som gick förut om man hade en samsung box med rätt
firmware eller hur det nu var. Minns inte riktigt men ändå. Teknisk sett går det säkert
fortfarande att göra så men jag tror att dessa boxar inte ens kommer att tillåtas i det
nya systemet, med nya korten osv. Dom har säkert spärrat bort den här möjligheten
numera ändå, så det går nog inte.
Om det inte är så att det finns något sätt att läsa ut dessa nycklar på annat sätt,
typ hemligt och inte publikt hur man gör detta. Kanske finns personer i öststaterna
som kan fixa detta. Men det återstår att se om Viasat kommer finnas tillgängligt
i framtiden via kortdelning som dom säljer.
Vad jag kan se tycks det vara så att flertalet "olagliga" ställen där dom säljer
kortdelning inte längre har kvar Viasat ?
Enklast är ju att byta till Canal Digital där funkar det fortfarande med kortdelning i hemmet !
Jag har inhandlat följande:
Bifogad fil 2783
Tar på mig den nu när jag växlar till en Viasat kanal.
På så vis stämmer det ni skriver, det blir helt svart!
Du menar att det fungerar att paira till en HD box och ha bild med oscam?
Men oavsett om det funkar nu eller inte så behövs ju hårdvarunycklarna för HD kanalerna och snart kommer ju det mesta vara nersläckt av SD kanalerna.
Ja, framgick inte det i mitt tidigar inlägg? (Citerat nedan).
Ja men de har inte vad jag sett lämnat någon info om när nersläckningen av SD kanaler skall ske.
Hade varit bra att veta då jag tror det är 3 månaders uppsägningstid...
Ja det har dom i över ett halvår nu.
Att det inte släckts ner än beror på att alla länder måste gå över först.
Danmark har helt gått över slutet av April så är ju rimligt att gissa att SD versionerna försvinner då med.
Sen när fungerar det att paira till en HD box?
Förut har det bara fungerat att paira till en SD box.
Här kan man se Viasat´s nya paketering av kanaler https://www.viasat.se/utbud
23/3 mars är ett datum för att släppa HD kanaler till gamla kunder
Viasat själva
https://www.viasat.se/kundservice#hu...ket-hos-viasat
Det innebär att du behöver en CA modul med rätt box (Mutant bla) eller deras HD box då övergången är klar.
Eller så skaffar man CD med Viasat Sport paketet istället så funkar det i alla boxar tillsammans med CA modul.
Viasat släppte HD utbudet för kunder som inte betalar de 129:- igår den 23/3 som Leatherface säger ovan.
Kollade lite bland mina kanaler, alla SD kanaler fungerar fortfarande.
Men även TV4 HD, Sjuan HD samt TV12 HD.
Frågan är om man ska våga sig på att skicka en uppdatering till kortet.
Men tror inte jag gör det, för mina nuvarande entitlements är giltliga ca en månad till.
Och just nu har ju Formel 1 säsongen börjat, så då finns det nått sevärt i mina ögon på TV:n ;)
Nu kommer TV8 HD och TV10 HD med start 2 maj
Även Viasat kan satsa på HD kanaler :D
Finns det någon box som har två modulplatser? Har en Mutant HD51 men den har bara en plats. Kasst när man har både Vi+CD!
Har ca ett år kvar på abb så därför undrar jag.....
Funkar inte i Vu+ och inte i nån Dreambox heller vad jag vet.
Vad blir billigaste alternativet för att se Viasat Motor HD från CD?
Och det kommer fungera som normalt då i min Duo2?
Det borde ju fungera att streama mellan boxar om man aktiverar tuner server?
Du behöver åtminstone ett grundpaket hos CD + Viasat Sport så billigast du kan komma undan med är 229 + 399 = 628:-.
Det ska gå streama kanaler men det fungerar endast med 1 kanal åt gången.
Men med Viaplay kan du se kanalerna på 2 enheter till.
Vilka sändningar ( kanaler ) tänker du på då?
Frågan kvar står vilka kanaler????
Det är ju TV4/CMore tillsammans med SVT som sänder Fotbolls VM så det måste isf innebära att dom startar en 4K kanal.
Men har dom verkligen sagt att det ska sändas i 4K?
Det är skillnad på produktion och sändning.
Jo. Vet att det är SVT/cmore. Därav vill jag använda båda moduler samtidigt. Nu använder jag hd51 till via o vu till cd.
De sa att detta vem skulle bli 4k sändningar. Vet inte om kanaler eller mängden. Ska maila dem och fråga om det blir ngt. Återkommer
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Har bara läst att det ska produceras i 4K sen om det kommer sändas i 4K är en annan sak.
Iofs vore det inte helt otroligt att CD passar på och får ut sin nya box och slår på stor lagomt till VM.
Vet att dom håller på testar 4K just nu iaf.
Igår så lanserade Viasat Tv4 HD samt sjuan i HD vilket resulterade i att jag inet ens kan få in dessa kanaler.
Super smidigt av Via, verkligen bra jobbat om man vill behålla sina kunder.
Enligt Viasat själva.
2018-04-03 23:00 - Felsökning av detta pågår fortfarande. Om du fortfarande inte får bild på dina kanaler och vill se Champions League finns matchen Juventus - Real Madrid tillgänglig på Viaplay under kategorien sport eller på TV6 som streamad kanal i Viaplay.
I samband med lanseringen av dessa kanaler kan du som kund uppleva problem att få in dessa kanaler. Detta verkar bero på överbetalstning av signalutskick. Du kan därför behöva skicka nya signaler till din box, om din box är påslagen för tillfället kan du behöva göra ett manuellt signalutskick genom att trycka på den blåa knappen på boxens fjärrkontroll eller genom att ringa vår självhjälp på direktnumret 08-562 03 300 och välj val 1 (öppet dygnet runt). Se till att du är på en kanal som fungerar medan du begär ny signal. Byt sedan till en kanal som inte fungerade. Skulle detta inte fungera ber vi dig att avvakta då vi felsöker och försöker åtgärda felet så snabbt som möjligt. Håll dig uppdaterad i denna artikel.
Lite roligt att läsa folks kommentarer på facebook om viasats teknikomläggning. Undrar hur många kunder via förlorat när omläggningen är helt klar
TV8 HD och TV10 HD kommer snart med
https://www.viasat.se/kundservice/ny...hd-och-tv10-hd
Man kan skicka signal om man inte har bild.
Notera dock att det är röksignal man skall skicka då Viasats hemsida är överbelastad så där går det inte...
Bifogad fil 2789
Även TV8 HD & TV10 HD funkar också nu, de är alltså ej parade (än)
Dock har de flesta filmkanaler slutats sända i SD.
Och HD versionenrna är ju parade så där är det svart i rutan.
Såg att Viasat Motor hade startat upp med en ny SD kanal dock, men kan inte skicka signal då Viasats hemsida är överbelastad.
Någon som vet nått om denna nya Viasat Motor SD kanalen, alltså varför den ens finns?
(Enligt Oscam är den ej parad, jag saknar bara entitlements för den...)
Finns en Viasat Hockey HD/SD med som är ny, den funkar på mitt kort iaf. (sänder i SD)
Hur ser du skillnad på om den är parad eller ej i oscam om du saknar entitlements för den?
Tja, det här är ju så gott som en klassiker.
Hur struligt var det inte när Teracom skulle gå över till digital-TV med boxer. Det hade blivit mycket bättre om man bara terminerade
tjänsten och startade upp den nya, allt på en gång. Men av någon anledning vill man ofta ha en mjuk (trygg) övergång för folk blir
oroliga annars.Skapar bara mer problem jämfört med en hård övergång anser jag. Alternativt kör man ett helt nytt parallellt system och tvingar
över folk dit.
Kan liknas vid problemet med IPv6, blir alltid strul när det tekniska ska hanteras av politiska pajaser. Samma med digital radio. Den bästa
och smidigaste övergången i Sveriges historia (närtid) var bytet från vänstertrafik till högertrafik.
Intressant att TV8 och TV10 kommer i HD versioner, undra om dessa kommer lanseras på CD också ?
När är övergången hos Viasat helt klar, antar det är tänkt att ske innan juni månad ?
Den är redan klar i Sverige och i slutet av April har Danmark helt gått över och då släcks antagligen det mesta av resterande kanaler.
SD versionerna av TV8 och TV10 släcks antagligen ner då HD versionerna officiellt lanseras 2 Maj.
Leatherface, ok men vad händer då med kanalerna hos CD ?
Antar att dom också tvingas pumpa ut HD, eller så kanske dom kan som nödlösning konvertera HD till SD och skicka
ut till som hinner fixa på satelliten att skicka ut HD ?
Eller skickar man bara ut HD direkt, finns ju en hel del som tar emot TV8 och TV10 analogt eller liknande via kabel-tv system.
Tittade på hemsidan och det ser ut som dom är medvetna om nedsläckningen då dom också "mekar" med några kanaler,
hoppas TV8 och TV10 blir HD också hos Viasat. NAJS.