Så kom då dmboxen från DX
Efter att ha väntat i nästan 2 månader...beställd den 15/10 och uthämtad idag så kan man konstatera följande: jag var drabbad av trackingnummer problemet då det satt 2 klisterlappar på paketet, antar att det var därför som det tog sådan tid. Vid start av boxen så kör den en kinesisk variant av gemini (antar jag). Dreamup och PLI Jade3 och 10 minuter senare så var den igång. Sitter just nu och scannar av mina 4 LNB'er och hittils så trillar kanalerna in....so far so good. Måste säga att den skäms sannerligen inte för sig...jämförde med en 600 i morse och konstaterade att skalet är mer eller mindre identiskt....Nu blev scanningen klar och Das Erste streamas över nätverket klockrent....kan även meddela att jag har bättre snr och agc på denna än vad jag fick med orginal 500'an som står brevid.
Visar det sig att produkten även håller mer än 1 vecka så var den definitivt värd sina 560:- inkl frakt....annars så får det väl bli en till....synd bara att det skall ta så lång tid att få sakerna från DX
/Thomas