Hur tittar man i Newcs avdelningen ????
Utskriftsvy
Hur tittar man i Newcs avdelningen ????
Man följer denna länk, då kommer du till den forumsdelen.
http://www.comhit.net/forumdisplay.php/32-NewCS
Nu funkar Openbox hjälpligt. Min summering: Man får helt Ok bild, men man får hela tiden frysningar på en satellit (Kan nog ordnas med en uppdatering av MgCam/NewCamd. Vet någon hur man kan göra det?)
Och tyvärr: Deskey måste vara numeriskt, man kan inte använda alfatecken.
hos mig ser ut så
N: newcool.dyndns.org 11112 287hrilvhgtsbnash 496t0a2sa4axcsfr 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 år det rätt ???
och det står att är online, med det kommer inte något bild
01 till 14 är en uppräkning av 14 hexvärden. Oftast skriver man 01 till 14, men det är inte den rätta koden, Det är bara ett exempel. Koden kan ju vara allt från 00 till FF. Kolla att du har rätt kod. Jag menar att openbox inte klarar att deskey innehåller något tecken A,B,C,D,E eller F, fast det det korrekt och tom ganska vanligt om du kör Dreambox.
Jag vet inte om "Online" betyder att du har OK trafik eller att newcool.dyndns.org pekar på rätt IP adress.
Textningsfundering,
Hur är det med textning på den här boxen, lirar teletext och dvbtext och fattar den själv att den ska hämta swe text alt kan man spara inställningar per kanal? Är sugen på en men vill undvika att behöva välja textspråk vid varje kanalbyte.
Tack på förhand
Både på kanaler typ canal+ och canal+ hd ?
det finns en Subtitle knapp på fjärren. Har du valt språk där så verkar det följa med. Svenska å,ä och ö ser lite lattjo ut, annars ok.