OK, det köper jag som anledning. Men den gången när ungarna hade hittat strömbrytaren till routern så var det närmast en fördel då jag direkt märkte att TVn blev svart även på serverboxen.
Utskriftsvy
Stort tack, nu funkar allt! :-)
Ja, utan DM7020_107. Det var den boxen jag tidigare haft som serverbox under ett flertal år, men som ballade ur i samband med en av alla dessa uppdateringar av Canal Digital kortet. Sånt som jag under alla år måst göra med Combo-boxen, eftersom min Dreambox 7020 inte klarade det. Sannolikt något fel i något protokoll eller så ... La in en tråd här om det haveriet för nån vecka sedan. Det som gjorde att jag nu använder en av mina DM500 som serverbox i stället ...
Den boxen visar SoftCams=Inga och Kortserver=Inga. Detta trots att där finns förbockat under Downoads>Softcams/Cardservers att de är inlagda och det hjälper heller inte att ladda upp dem igen. Lösningen är nog att installera om PLi där ...
Roligt att höra att du fick igång det! :)
På tal om det. Bör routern vara på kontinuerligt?
Kan just det att jag varje kväll stänger ner routern i samband med att jag lämnar datorn, vara en orsak till att min serverbox inte klarar CanalDigtals kortuppdateringar. Därför måste jag sätta i CD-kortet i Combo-boxen vissa tisdagar, eftersom jag får svart skärm efter CD:s uppdateringar?
Hmmmm.
Stänga av routern !!!!! ALDRIG.
Hmmmm.
Stänger du av routern så får du som du redan noterat inga uppdateringar, varken till dator eller boxar, dessutom slutar boxarna funka då de inte får någon IP-adress från din router, så det känns korkat att stänga av. Du sparar marginellt med ström, kanske rent av 1:- / vecka eller så.