-
520 rescue mode
kan man komma till rescue mode med Telnet ?
echo "rescue" >> /proc/stb/fp/boot_mode
reboot
Tack hittade det i början på tråd ip att logga in på stod på tv
Hålla på med den jävla tuch knappen knäcker en!
Hur fan tänkte de där..
Bättre då ha som router sticka pennan i ett hål :)
-
Någon som har koll med detta med sim
vad är det för sim på en original box ??
OpenATV-6.2-DM520HD-SIM2.30-04.04.2018
WORKING FINE WITH DM525HD - SIM2.30
Kan man köra in det i en original box eller det är bara för clone sim kort sim 2.30 ?
-
Original boxar har inget sånt sim, eller jo dom har men dom du tittar på är till klon boxar då dom har olika versioner på sim. Kör inte dom på en org.box, då är risk att det bara blir skit av det.
-
HEjsan
Fick hem ny box idag DM 520 från HM-sat
Samma problem som @Sixpacbud hade (men han fick tydligen den i rescue mode med att testa otaliga ggr)
Flashade in openpli som var länkad av FLAXX, lhär tidigare i tråden och nu kommer inte boxen igång mera.
Denna:
vad är det som gör att det inte finns några IMG tilll 520 ?
http://pli-images.net/images/index.php?dir=dm520/
Någon som har open pli Img till 520 original får gärna dra upp det.
Flashing klar, tryckte på reboot som vanligt, men sedan tänds röda leden genast och inget mer händer
Röd lampa lyser genast man startar boxen ett riktigt snabbt blått ljussken i början men sen oändras inget hur man än försöker..
Går ej att få den i "flash mode" heller nå mer?
Fick ju den nog tidigare i "flash mode" men nu e de som att den hakar upp sig under bootning ,kommer ej igång. går ej att komma åt via ip.n på browsern heller-
men kommer in i den med dcc...
hur göra för att flasha om den...?
detta funkar inte heller via telnet i DCC:
echo “rescue” >> /proc/stb/fp/boot_mode
Men får detta tillbaka
No such file or directory
och från putty frågar det efter lösenord.att lämna det tomt funkar inte, och inte dream lr dreambox
om jag försöker använda User: root
Förslag på hur göra...?
Går det att flasha via mini USB (service) porten?
~G
-
Jag frågar om det fins openpli till 520,undrar vad du stoppat in.
Du ska köra openatv
-
-
Jag har införskaffat en Dm 520 HD och lagt in open pli från länken åvan. Fungerar i stort sett klockrent
har hittat ett par buggar, snr visar bara 6%! I användargränssnittet vill jag ha anpassa kanallistans markörbetende
behåll kanal! Detta fungerar inte när jag växlar bouquets och väljer en kanal då förblir det den lilla bilden i vänster överkant!
Dessa problem går att leva med kan ha en annan inställning och snr spelar heller ingen roll om man inte ska ställa in
parabolen med med den, nu vet jag att signalstyrkan är nästan 100%. Men som sagt, för övrigt går den mycket bra och priset var hyfsat.
-
Min box nyper tvär stoppar ,minst två gånger per kväll både med openatv 6.1 6.2
Jag får prova openpli...
-
-
Vilken camd kör ni med? Har stora problem med att få in mgcamd på dm520 med openpli 6.1? Finns det någon annan image som ni isf kan rekommendera som fungerar med mgcamd?
Skickat från min iPhone med Tapatalk