Har för mig att du kan ha upp till 4 kort totalt, så 1 huvudkort och 3 extra (tvilling) kort då.
Utskriftsvy
Har för mig att du kan ha upp till 4 kort totalt, så 1 huvudkort och 3 extra (tvilling) kort då.
Så om jag vill fortsätta använda mina 2 drömboxar (de är som en dröm jämfört med originalboxen) så ska jag alltså säga upp mitt befintliga abbonemang och försöka få ett konto på ett illegalt cardsharingnätverk ? Är det verkligen rätt väg att gå? Dock vet jag att det finns de som fortfarande kan se med dm500hd + parabol, hur fasen gör de ?
Ang. stödet för ci+ på enigma, det som först kom till DMM7080 och sen genom VTI till vu+. Jag antar att det inte bara är mjukvara utan vu+ och DMM har något extra hårdvarustöd för CI+ i vissa modeller? Tycker bara det är spännande att de har valt att lägga till stöd för det när de borde vetat att de aldrig kommer att bli godkända med officiellt stöd för ci+.
Det jag är ute efter egentligen är om någon har en lista på de boxar som det funkar med ci+ med VTI och OpenATV. Jag förstår att det är ett mjukvaruhack som kan sluta funka när som och vill egentligen, om möjligt, testa i en billigare box först än vu+ solo2. Men är det den som gäller så får jag beställa en.
Efter lite googlande så verkar det vara Solo², Duo² och Solo SE som stöds, någon som vet om detta även gäller kina-kloner?
Eh, vadå ?
Så CI+ stöd kommer aldrig finnas officiellt i typ tredjeparts boxar, eller icke godkända boxar från leverantörerna ? är det så eller ?
Låter ju som det är konkurrens hämmande, man skapar någon form av konstigt monopol. Det borde ju gå för dessa tillverkar att montera in chip som fixar äkta CI+ stöd även om det är en solo2 box man har eller från någon annan leverantör.
Nja, det är nog inte så bara, det ska utfärdas certifikat osv. Jag tror det är kommunicerat mer eller mindre officiellt från konsortiet bakom CI+ att en box med open-source-programvara kommer aldrig att bli godkänd.
Lallaren2, jo jag misstänker också det.
CI+ var liksom dödsstöten för att få slut på kortdelning, iofs tycker jag det är bra, men dom vill ju egentligen inte komma åt vanligt hederligt folk utan dom där nissarna som säljer koder på nätet och håller på. Det blir oundvikligt till slut att bara leverantörernas boxar kommer fungera, EU kan ju klaga om att det då blir snedvriden konkurrens men dom förlorar ju massor av pengar på dessa kortdelnings nissar (alltså dom som säljer på nätet).
Enligt Canaldigitals kundtjänst så skall det fungera att sätta kortet i en ny box och paira det sedan skall du kunna flytta dessa till äldre version av deras hdboxar och fortfarande se c more live kanalerna där.
det blir att testa sig fram
Nån som kollat längden på senaste pairing EMM:en? Tänker att det blir samma visa på Conax som på Videoguard2, dvs blocka pairing-EMM:s tills det fungarar "felfritt".
Snillen spekulerar?
Hej.
För skojs skull så fick jag en testlina från en norsk kille som jag testade i ett dygn för att se om något hände och hade cmore hockey hd, cmore live 4 konstant sedan cmore live 3 ibland och cmore live 2 hade jag ej. Men med lite eftersökning så fungerar dessa kanaler om man väljer det norska cmore kortet, tyvärr så måste man säkert ha hela norska canaldigital då med tror jag. Så verkar som dom har pairat cmore live 2 och ibland 3 i Norge om jag fattat det rätt. Någon som har mer info?
Är det någon som vet om ett Cas Interface 3 och en godkänd ca modul funkar? För som det verkar så kan det ju funka.
I Manualen: Hursomhelst, den mest intressanta egenskapen är att man kan emulera
PCMCIA porten till ett Common interface (EN50221) av en mottagare och kan
då använda en CAM som om den var i en mottagare.
Är det någon som testat detta??
Bifogad fil 2439
Vi får se om den är pairad eller ej.
Står även att C More Golf lanseras i Januari
Fast den funkar ju redan?!
Just nu ser det inte ut att vara någon HD-ström iaf. Upplösingen är dessutom 1440x1080 :s
Jag gjorde mig löjlig över malmstens fråga, då ingen vet säkert. Trodde mitt (dåliga) skämt var uppenbart, med referens till SÄPO och en icke-existerande dag. Men tydligen får man vara tydligare när man skojar. Har sett att det nu börjat upprepas i andra trådar.
(Deas kanske dock har andra källor)
Intressant, håll tråden uppdaterad, vill veta om det blir fler HD kanaler som pairas och om det funkar eller inte.
En annan sak är också intressant, hur drabbas dessa nissar som säljer kortdelning på internet, dom borde då inte kunna sälja dessa pairade kanaler eller ?
Om man tittar i kanallistan från cd som gäller från 1 Decämber så blir det 9st till kanaler som blir parade
Vad har pairing med kanallistan att göra?
I häftet som cd skickade ut så verkar det som att dom kommer att para 14 id 18 tv4fakta xl 30 fox 33 comedy central 42 vh1 43 vh1 classic 65 nick jr 67 boomerang 93 bloomberg
Mao dom SD kanaler som sänder i MPEG4.
Men är du säker på att dom inte bara menar att du måste ha en HD box för det är ju en självklarhet eftersom dom sänder i MPEG4.
det visar sig i morgon om jag har rätt
Sen vad jag har fått veta så kommer det nya mottagare utan kortläsare.
dom kan ha inbyggt sim kort det vet jag inte för han som fick mottagaren skickade tillbaka den och sa upp abonnemanget.
Vad i häftet pekar på pairing?
Finns redan en tråd om det: Ny standard-box Canal Digital (parabol)
Du har sidan med KANALLISTAN FROM 1 December
det står att *) den här kanalen kräver en av senaste HDboxar för att se kanalen.
Det är samma märkning på live kanalerna 2.3.4
Jag tror snarare det är frågan om att du måste ha en box som klarar MPEG4, dvs den vita boxen, eller den svarta med 500Gb hårddisk, dvs dom boxar som är nya, eller dom dom kört med i några år i alla fall. Den absolut nyaste med inbyggt kort syftar dom knappast på, den boxen funkar såklart.
Pairing har enbart varit något man kört på HDTV kanalerna och någon som bolagen (alltså inte CD, Viasat osv) utan dom som sänder kanalerna, t.ex. discovery networks osv. Det är dom som haft kraft på att man ska kräva pairing och annat, det har ju tagit tid men det kommer säkert. En så länge så är det ju bara C-more, dvs film och sport kanalerna man kört pairing på, men säkerligen kommer fler HD kanaler att pairas. Frågan är om dom ens bryr som om SDTV kanaler, finns inte några krav på att dom ska pairas vad jag har läst på internet tidigare om detta.
Men men, vi får väl se, inte så lång tid kvar tills mars / april 2016 och då vet vi med säkerhet vad som gäller.
Jag har tolkat det hela lite som att payservers använder flera abonnemang för norge, danmark, sverige etc. Det innebär att man kan se cmores pairade kanaler via abonnemang i dom länder där de inte är pairade ännu. Med andra ord, bara en tidsfråga.
För vad alla payservers har gemensamt är att C More Fotboll HD inte funkar via någon. Är det så att den kanalen är pairad i hela norden så är detta starkaste teorin varför det fungerar med payservers i dagsläget.
Ännu en gång då det står att det kräver HD box så är det för att kanalerna sänder i MPEG4 och inte att det är pairing på kanalerna.
Mars/April 2016 är då den stora nersläckningen av MPEG2 kanalerna som sänds dubbelt idag och det är kanske inte omöjligt att fler SD versioner släcks ner då som har HD versioner av kanalen.
Paison, aha, ja det ska ju bli intressant om dom fortsätter och sälja dessa kanaler och sedan påstår att dom har hela utbudet, vilket då kanske inte stämmer framöver, en del säger ju att det finns en permanent lösning som inte är public, men jag är tveksam till detta.
Det enda jag vet med säkerhet var ju tidigare när vissa viasatkort och med rätt box samt mjukvara kunde man läsa ut dom nycklarna man behövde till just det kortet, och på så vis kunde kortdelning fortsätta att fungera, men det räcker ju för viasat att skicka ut ersättningskort och kanske på sikt just den mottagaren försvinner. Då krävs det ju att någon kan hacka boxen eller själva NDS systemet tillräckligt mycket för att man ska få tag i nycklarna som behövs för just det kort man har, annars kommer ju inte kortdelning för pariade kanaler att fungera framöver.
Men vad vet jag, är knappast insatt i hur saker fungerar eller ens kortdelning. Så det kan ju vara helt fel. Jag har dock uppfattat att det är så det ligger till. Måste ju finnas en anledning till att man utvecklar och förbättrar dessa system, för man vill komma åt dom som kortdelar, såklart inte i hemmet utan primärt dom som säljer på internet via servrar.
Letherface, så kan det bli, vi får väl se, garanterat kommer i alla fall fler och fler HD kanaler bli pariade, men hur långt dom går med att paria kanaler vet vi inte, återstår att se. Garanterat är i alla fall att i stort sett alla C-more kanaler (film och sport) kommer bli pairade på sikt, något annat vore ju nästan ologiskt.
Har kontaktat Canaldigital tidigare och dom sa att C Mores sportkanaler var viktigast att paira.
C More film kommer säkert också att bli det så småningom men det kanske är inte lika intressant som sportkanalerna eftersom det går ju se film när man vill på internet.
Med det klena sportutbud de har så är det inte lönt att knäcka parningen.
MotorsTV har jag tappat, finns bara via HD står det, är det nån den fungerar för?
Motors HD fungerar nu iaf men om den skall paras vet jag inte
Jag har en en vh-1 kanal som det inte är nån bild på som jag använder för CMores epg uppdateringar.