samma här.. oxå beställt den 15/10, dubbla klisterlappar på paketet. Kostar inte många kronor mer att beställa via mydalle och där kommer paketet redan efter ett par dagar om man har tur. Mitt låg dock still i london i 8 dagar.
Utskriftsvy
samma här.. oxå beställt den 15/10, dubbla klisterlappar på paketet. Kostar inte många kronor mer att beställa via mydalle och där kommer paketet redan efter ett par dagar om man har tur. Mitt låg dock still i london i 8 dagar.
Jag misstänker att det inte finns så många tillverkare av kloner men de olika webbshopparna väntar nog med att beställa hem boxarna förrän de själva fått närmare hundra beställningar på en given box (hundra enheter är minimum order antal enligt uppgift) . Så om du skall chansa på en klon, kolla upp att de har boxen i lager för annars kan de bli en lång väntan.
Fick hem min andra DM-500 från DealExtreme idag. Precis som förra gången tog det ungefär en månad, beställde 16/11 och fick paketet idag 14/12.
Priset blev lite bättre 537:- denna gången p.g.a. bättre dollarkurs när jag beställde. Inga problem med Tullen denna gången heller. De kanske skiter i små beställningar på en box och koncentrerar sig på de större paketen med högre värde.
Mitt paket var märkt som "Gift" med ett värde på 45 HKD.
mitt paket ifrån dealextreme var märkt Gift och 45hkd , men jag åkte ditt på tull å frakt för 198kr.. själv hade jag lite otur.. slumpen som avgör!
Fick hem min andra box, också den fastnade i tullen, 197:- :errf:
Har nu haft min box i en vecka. Detta är mitt första möte med dreambox och jag är positivt överraskad. Kör med Pli jade3 vilken fungerar perfekt.
Det jag inte är nöjd med är bildkvalitén. Jag har en ganska mörk bild med murriga färger och medioker skärpa. Även en viss eftersläpning i bilden. Kör med scart och jag har provat att förbättra bilden med inställningarna i tv:n, men får inte till det. Frågan är vad man kan göra åt det.
Byta image?(eller är det samma för alla dvs drivers sköter bilden?)
Byta utgång?(scart->komponent och köra ycbpbr ut från box?)
Byta tuner?(är det lönt avseende priset?)
Är som sagt annars mycket nöjd med boxen och dess funktioner men bra bild är ju en ganska grundläggande funktion på en satmottagare. Jag har mycket bättre bild med min gamla magicbox men den börjar få ålderskrämpor och är tänkt att ersättas av denna boxen.
Alla tankar och förslag mottages tacksamt!
Ha det bra
Puttiplatt
Tack atomized, ska prova när jag fått tag i en scart->komponent kontakt. Ett litet förtydligande, jag kör RBG signal ut från boxen idag, inte cvbs.
Ha det bra
Puttiplatt
Har provat Gemini 4.6 och Pli Jade 3. Tog min box till en bekant som har ett abb hos Canal Digital. Där fungerade boxen utan problem så det är något fel med min parabolinstallation. Ska försöka justera parabolen för bättre mottagning (har 99% på vissa kanaler så blir nog svårt att få bättre). Får fråga om han kan ta sin box till mig för att kontrollera signalstyrkan.
Ni som har fått det att fungera hur långa kablar har ni mellan box och parabol samt vilket märke på LNB? Själv har jag 15 meter kabel och Golden Interstar Quad 0.2dB.
Hemmabiobutiken har en komplett kabel.
http://www.hembiobutiken.se/produkt.asp?pgrpnr=108730
Annars har jag för mig att jag har läst någonstans att man kunde modifiera en vanlig scartkabel genom att löda på RCA kontakter på rätt kabel i scarten.
Edit: NetonNet verkar ha flera billigare alternativ.