Fast om det är implementerat stöd i OpenPli, borde det ju gå att fixa på en PC också..
Utskriftsvy
Fast om det är implementerat stöd i OpenPli, borde det ju gå att fixa på en PC också..
OpenPLi kommer aldrig ha stöd för CI+ utan om det finns så är det isf nån form av modifierad variant av OpenPLi.
http://forums.openpli.org/topic/37567-full-ci-support/
Köra det på en PC är säkert det minsta problemet, men att dela vidare är kört. CI+ täpper till den sista lilla luckan i kommunikationen mellan kort och box som gör det möjligt att dela kortet.
Som jag förstod det vid tidigare Googlingar så stödjer bara den nya Dreambox 7080HD CI+
Men säger ni alltså att med det systemet som Canal Digital kör med idag så skulle man kunna köpa deras godkända CI kortläsare, stoppa i denna i en Dreambox med vanligt CI interface (tex 7020HD) och sedan se de pairade kanalerna?
Förstår att man då inte skulle kunna köra en Softcam och distribuera vidare men att streama via webbinterfacet borde väll då ändå kunna fungera?
Vad jag förstått funkar det bara på DM7080HD bland Dreamboxarna.
Hur ska du kunna dela vidare om du inte kan få ur koderna?
Softcamen kan inte läsa kommunikationen helt enkelt utan nycklar.
Du kan skaffa CI+ modul till flera boxar och paira till alla dom men du kommer bara kunna se på kanalerna på en box åt gången.
Tackar för svaren.
Jag har insett att det nog är slut på att dela koderna mellan mina olika tv-kort i datorn utan får ta ett tvilling abonnemang till varje extra kort som jag vill ha för att kunna se på/spela in mer än en kanal åt gången.
Ville bara höra era åsikter innan jag gör ett första försök att få ett tv-kort att funka med dom pairade kanalerna.
Lär återkomma när jag testat, vilken kan dröja ett tag.
Så det gäller allt som går via en ci modul som det kommer bli ett problem för, hur gäller det med kanaler som går via marknätet alltså det som ingår i hyran, kommer de vidta några åtgärder där också? Tänkte mer på om man vill dela de utbudet man har hemma till stugan om det kommer bli nåt hinder för i framtiden eller ej[emoji20]
Skickat från min D6603 via Tapatalk
Nu är det väl så att CD INTE använder CI+, utan har bara tagit höjd för det?
D.v.s. att den "parning" som är aktiverad på vissa premiumkanaler inte är CI+ specifik, utan något annat..
Det är därför som dessa premium kanaler fungerar på "alternativa boxar" där man har kort lokalt i en parad CI+-modul.
Leatherface: det var ju du som skrev att "Hårdvarumässigt är det ingen skillnad mellan CI och CI+ utan det är bara på mjukvarunivå där dom utökat med kryptering och..."
Så varför krävs isf en Dreambox 7080HD, verkar ologiskt?
Vidare skrev jag: "Förstår att man då inte skulle kunna köra en Softcam och distribuera vidare men att streama via webbinterfacet borde väll då ändå kunna fungera?"
Eftersom det bara är DM7080HD som har den mjukvara som krävs för både Enigma2 och i drivers.
Alla boxar med CI plats klarar CI+ tekniskt sätt med rätt mjukvara.
Ja genom webbinterfacet funkar fortfarande att streama till t.ex. Kodi klient.