Borde väl fungera om man tar en annan kanal som finns på 10934 V, eller?
Utskriftsvy
Borde väl fungera om man tar en annan kanal som finns på 10934 V, eller?
Edit.
macuser, äsch, varför orkade jag ens skriva något. Whatever säger jag bara, orka bry sig.
Har dom paring på allt nu ?
Oboy,,,,vilket vackert väder.
Det är väl bara att hoppas att dom slår på det på allt så det finns anledning att knäcka det :)
Märkte att C More Live 4 helt plötsligt hoppade igång idag. Inte funkat för mig sedan dom krypterade skiten.
Kollade Live 2 och 3 också som ligger på samma transponder men där fick jag ingen bild.
Någon mer som uppmärksammade detta? Kanske så enkelt att CD har råkat inaktivera krypteringen på Live 4 och inte fått ordningen på det igen :)
Noterat att Cmore Live4 HD fungerar idag?? Ingen parning längre?
EDIT: Cmore Live, Live 1-4 HD är inte parade. Så även ett gammalt inlägg om att de slutade vara parade iom. att dom gick över till nya transpondern (HD).
Hur menar du att Live 1-4 HD inte skulle vara parade? När tog de bort pairingen?
Sent from my E6883 using Tapatalk
Vilka C More-kanaler fungerar med OSCam?
Den information jag hittar är antingen tvetydig eller gammal. Vad fungerar just nu?
Frågeställningen förutsätter att man har C More Sport, Film & Serier via Canal Digital
Parade kanaler fungerar inte.
C More Hockey
C More Fotboll
C More Golf
Antagligen är alla CMores sportkanaler åtminstone parade snart då det ser ut som att SD versionerna släcks ner 22 Nov.
CMore Live HD och CMore Hits HD blir 24/7 kanaler den 3 okt.
Ja kanske funkar i dagsläget men dom lär nog snart vara pairade igen som dom varit tidigare.
Viktigt att påpeka det för den går i planer att köpa box att den personen åtminstone köper en box som klarar av deras CA moduler.
Att det funkar i dagsläget är väl säkert för pga alla omflyttningar just nu.
Som jag skrev tidigare, tråkigt att de plockar bort SD kanalerna för det funkar inte för mig bland alla träd. Ringde dem och kollade. Men de sade att SD lär aldrig komma igen. Har dessutom endast 3 mbit i skogen så jag kan inte heller utnyttja playkanalerna. Jo, jag kan utnyttja dem men kvalitén ärendet ju så man kan lägga sig och sova. Fiber kan jag dessutom glömma då det oftast är ett par kilometer mellan husen i skogen. Visst bra med utveckling men vad hjälper det oss på vischan i skogen...
Sony Z5 Premium
Är i Danmark på släkt besök och upptäcker att dom får in alla HD live, hockey, fotboll genom en cline från Polen.
sorgligt att lösningar finns i andra länder, men ingen klarar av att lösa detta lokalt där hemma.
Poland är grymma på all kryptering pairing lösning ta mig fan,,,
Trist Meny från Sverige.
Önskar man fick tag på Polacken pairing guru.
jag kan ta en skräm dump bilder för er som inte tror mig.
Ja att det finns stängda lösningar där det handlar om mycket pengar är det ingen som tvivlar på.
Men det handlar om samma sak som med Viasat att man måste få ur hårdvarunycklarna ur boxen.
Leatherface, var det inte så att man kunde läsa ut nycklarna från korten med en viss box som det fanns någon bugg i, och att det var så man fixade fram dessa nycklar och då kunde köra kortdelning som vanligt på pariade kanaler från viasat. Eller är det så att det finns lösningar som fixar pairing, från viasat och CD bara det att dom inte är publika och hemliga, och det mer eller mindre är dom som säljer kortdelningstjänster via internet som i sin tur fixat detta, dom kan ju tjäna pengar på det osv antar jag så då kanske dom har tagit hjälp av folk som knäckt detta system eller ?
kermith, träd eller vadå... du får väl fixa mast, eller fixa annan utrustning. Du vet väl att du kan använda dig av en optisk LNB, och köra med fiberkabel från LNBn till en dosa dom sedan omvandlar det tillbaka till vanligt koax. Om jag inte minns fel når du 2km utan någon extra utrustning eller då, då kan du placera parabolen där det är lämpligt så du får bra mottagning, visst man måste gräva osv och annat men bor man i buskarna, vad gör man. Eller så får du fixa upp en mast får att komma över skogen.
För det är väl så att bara sportkanalerna är pairade en så länge, eller kanaler som ingår i C-more paketen. Inte övriga HD kanaler. Är det samma på Viasat som gäller ?
Bara undrar så man vet hur det ligger till
Tack för tipset @DennisOlof. Jag har monterat en en järnstång på 3 meter på gästhuset. Mer kan jag inte göra. Nu är denna diskussion inte längre aktuell för min del då jag och frugan skall separera och det är hennes sommarhus. Får hålla mig till Tivon hemma i stan istället. Men Tivon kommer att åka den också eftersom jag tycker den är mycket seg när det gäller Netflix. Och dessutom kan man inte sortera kanaler. En riktigt dålig investering av Comhem. Istället så kommer jag att använda CI + platsen på en ny tv där bla Netflix finns som app. Har kikat på en del tv apparater och på alla flyter Netflix jämfört med snigelfart på Tivo. Har fastnat lite för den senaste Sony Tv'n på 55 tum. Runt 15000 går den på. Är det ett bra val eller tycker ni det finns bättre för det priset?
Sony Z5 Premium
Ok. Jag skulle annars försöka undvika smart-TV med inbyggda saker, det funkar för gratisgrejer och även t.ex. det marksända som inte är krypterat men annars ogillar jag sådana lösningar då det inte är garanterat att det kommer fungera klanderfritt eller för lång tid framöver. Då är det bättre skaffa en mediaspelare som fixar netflix och en massa annat också, det anser jag är en säkrare och billigare investering då det funkar oberoende av TVn och man slipper investera i en dyr TV som inte garanterat kommer fungera, även om den gör det i dagsläget.
Precise köp en RaspberryPi3 istället och tejpa fast den bakom tvn eller nåt och lägg mindre pengar på TVn.
Kör in LibreELEC sen på den men om man vill ha Android TV så finns även det för Raspberry Pi.
http://geektillithertz.com/wordpress...aspberry-pi-3/
Tack för tipsen både DennisOlof och Leatherface. Ni har helt rätt en extern liten mediaspelare /dator är att föredra för då slipper man att tv'n blir föråldrad om ett par år, precis som Tivon har blivit. Tack för länken Leatherface. Det är ju inga stora pengar vi pratar om för en Raspberry och den kan man ju byta ut billigt om ett par år när nya saker kommer! Blir nog en Blackberry nu när jag har läst på om den. Och tid att fixa med den kommer jag dessutom att ha utan att ha den andra hälften :-)
Sony Z5 Premium
Köpte en RaspberryPi3 med minne har en del dummy frågor, när jag ska ladda minnet med LibreELEC kan jag ha det i Raspberryn då?
När jag kopplade in Raspberryn till datorn upptäcks den inte, det är väl usb anslutningen man använder när man ansluter?
Hmmmm.
Har du FLASHAT in imagen till minneskorten, du ska INTE kopiera in utan köra ex. dd, rpi kommer du åt över nätet sedan med hjälp av ex. ssh.
dd är det lika med diskdrive?
Då behöver jag någon sorts hållare till minnet?
Hmmmm.
dd är ett linux kommando för att skriva till en disk. Syntaxen är: dd bs=1m if=imagen of=sd-kortet
Tack för svaret, som jag skrev är jag helt novis men har i alla fall lyckats flasha över till minnet återkommer snart.
Med flashat LibreELEC och tv inkopplat var det en röd lampa som lös och inget hände, flashade minnet med android fil (atvrpi) då började även en grön lampa blinka då och då men ingen bild.
Har jag gjort något fel?
Hmmm.
Du har INTE flashat, förmodligen bara kopierat filerna. Följ denna instruktion: https://www.raspberrypi.org/document...alling-images/
Jag använde Win32DiskImager att flasha med, jag läste snabbt igenom länken vad jag kan se gjorde jag som det står.
Vilken är den bästa filen att använda om man vill ha en mediaplayer
Jag har gått över till att flasha SD-kort med Etcher https://etcher.io/
Fördelen är att Etcher verifierar kortet efter flashning så att du får bekräftelse på att kortet har skrivits ordentligt.
Inte för att jag hade några problem med Win32diskimager men Etcher kan vara bättre för en nybörjare.
Sedan håller den här tråden på att spåra ur ordentligt. Detta är inte en support-tråd för Raspberry Pi, det är en tråd om CD:s kryptering av vissa kanaler. Så det är bättre att starta en egen tråd för problemen med LibreELEC på Raspberry Pi .
Fixar ni pairingen med raspen?
Mina problem är lösta, använde fel fil till Raspen, tack för all support.
Finns nu en ny beta version som fungerar bättre än den förra ( min är till Windows )
https://etcher.io/#downloads
kan inte se cmore hockey hd nå mer, vad är felet?