Har ena saknat forumet, känner mig så vilsen annars, men nu smilar vi upp oss och hoppas att serverjäveln sköter sig. :D :D :D :D :D
Utskriftsvy
Har ena saknat forumet, känner mig så vilsen annars, men nu smilar vi upp oss och hoppas att serverjäveln sköter sig. :D :D :D :D :D
mjo hade vi en riktig serverdator skulle det nog gå riktigt bra. just nu är det en PII-450Mhz, 256mb sdram (512 mb imorrn)! Vad sägs om det va? En riktig superburk!! Akta er alla XEON-burkar!
Puh, blir lika rädd varje gång den gått ned att det ska vara för alltid. Man vet ju aldrig vad som hänt och när den är nere i flera dagar då blir jag verkligen oroligt hehe.
Har en lite tanke om hur min oro kan lösas lite.
Nån som är delaktig i forumet kanske kan regga hemside plats på nått gratisställe samt fixa nån liknande enkel adress som detta forum har och på den sidan kan man skiva vad som hänt å om man vet ungefär hur lång tid som den beräknas vara nere.
Varje gång sidan är nere tänker jag alltid att nu är det nån myndighet eller nått som stängt ned den el nått sånt.
Bara en tanke :smile:
Skulle vi medlemmar inte kunna ha en insamling till en ny serverdator ? Det skulle gynna oss alla.Om inte, vad skulle räknas som en bra dator för er på comhit crew?Kan kanske stå till tjänst.
@rejj
Kan du inte fixa ett postgiro så vi kan skramla till en uppgradering, man får jo skrämselhicka varje gång sidan inte visa sej på skärmen.
Mvh Kalle
Håller fullständigt med.
Jo , vi medlemar bör göra en donation, tycker jag , för comhit.net gör inte reklam som de flesta forum , varje uppgradering det är comhit crew som står för kostnader , trotsa det är gemensamt hoppy och verksamhet.Citat:
Ursprungligen postat av Kalle_P
Vad tycker ni ?
låter som en bra ide! :D
nu är det såhär. Lagarna som gäller ett forum av denna typ är lite luddiga. Det finns forum och hemsidor som tidigare blivit dömda att betala stora skadestånd då de gjort reklam, som de tjänade pengar på. Enligt de uppgifter jag har sett, så är det inte tillåtet att tjäna pengar på en sådan här sida, typ 10.000 eller nåt sånt, försökte hitta sidan där jag såg det, men hittar inte.
Nu är frågan. Hur är det med donationer? Det ligger kanske i gränsen till olagligtheter... Vi vill ju inte vara olagliga!
Reklam, en sorts "gömd" inkomstkälla är olagligt.. men som sagt, donationer till en server?
Håller fullständigt med övriga talare! 8)
//Jesse James