-
parabol-sladd-lnb fråga
Har en undran ...
Jah har en parabol med 4 lnb på just nu sitter dom ihop med en diseq och sladden går in i min nokia..
OM jag tar bort sladden som går in i Thor LNB:n och tar en annan sladd och drar den till min cd mottagare skulle de funka då, och reagerar nokian på att de är en tom sladd på diseq:en?
nån som fattar va ja menar , har gjort en liten bild också...:
http://www.mobilsida.com/sat.jpg
P.s
ALLTSÅ , jag vill ha thor på cd boxen och sirius/astra/hotbird på nokian.
Jag förstår att Thor inte skulle funka på nokian i så fall...
D.s
-
Jag har testat just det du skriver om men bara på 2 huvud(9802s) och den säger ingen/dålig signal på de huvud som inte är inkopplade. Det är ju ett sätt att kunna kolla om diseq:en funkar.
-
va menar du med inte inkopplade?
om nokian säger ingen signal på thor satteliten spelar du ju ingen roll
om cd boxen säger ingen signal på sirius/astra/hot bird så spelar de inte heller nån roll....
-
Om du har alla 4 huvud inkopplade en diseq och sen ner till nokian, så har du ju 4 sateliter. om du nu tar bort diseqen och kör bara på 1 huvud ex Thor så får du bara in Thor och resten (3) sateliter blir ju ingen signal i boxen. Föresten ser jag inte din bild du lagt upp. :oops: Sorry jag läste om din fråga och ser att jag läste fel.. Nokian säger inget om det utan det är bara till att köra vidare, det funkar utan problem så som du beskriver..
-
tror inte du har fattat hur ja menar
kolla bilden ovan
bilden
-
Ok, kommer inte in dit. Men om jag fattar rätt så skall du ta bort Thor från 4diseq:en som är kopplad till nokian, och koppla in den till din Cd mottagare istället på en egen kabel, och att göra så funkar utan problem.
-
Nu såg jag bilden och det funkar att göra så!
-
Trolhattan Det fonkar perfekt.
Om du skafar Tvwin LNB på ettan kan du se med bägge motagare
Förstås om du har Conax kam i Nokia och kort
-
nää de behövs har ingen möjlighet att se thor på nokian ändå inga p-kort/inga abb/ingen modul på nokian
-
vet nån om de går att koppla ihop 2 st lnb sladdar på nått sätt så man kan förlänga dom?