Hittar inte Mega Sky 580 i ProgDVB under "Device List"
Någon som kan hjälpa mig att säga vilken Device jag ska välja som fungerar oxå?
Hittar inte Mega Sky 580 i ProgDVB under "Device List"
Någon som kan hjälpa mig att säga vilken Device jag ska välja som fungerar oxå?
BDA device.
Funkar utmärkt. Har själv ett MSI 580 som jag kör under progdvb. :-)
Funkar inte för mig heller. har också ett mega sky 580. och den hittar ingen device när man kör BDA =(
Skulle vara mycket tacksam om någon har lust att hjälpa mig att komma igång, då detta har hemsökt mig ett par sömnlösa nätter nu :)
När jag startar Progdvb får jag "Device not started!".
Men då väljer jag Settings -> Device List och dubbelklickar på "{BDA} Local DVB-T Digital Antenna".
Efter det funkar det.
Jag kör Progdvb 4.72.4. Har läst en del på nätet om att senare versioner ev. har problem med BDA-stödet. Vilken version kör du?
Jag har försökt med v 4.78.4... får ta å leta reda på en äldre version. tack så länge.
Har lagt upp v. 4.72.4 på:
http://svenix.gotdns.com/progdvb
Hoppas det funkar för dig att hämta den där.
Jo. nu funkar det lite bättre. dock inte klockrent. kommer upp något felmeddelande: "run DBA graph error!".. har du installerat drivrutiner och Presto! från skivan som följer med Tvsticken?
Ja, jag installerade Presto programmet först innan jag installerade ProgDVB. (Det finns patchar att tanka ner till Presto om man är intresserad av att köra den)
Jag får också två felmeddelanden när jag startar upp ProgDVB:
"run DBA graph error" och "Device not started".
Har inte orkat gräva ner mig i varför de kommer. Kan vara så att BDA-supporten i ProgDVB är lite skakig. Läser man deras forum så verkar det så.
Hittills har jag nöjt mig med att klicka bort felmeddelandena och starta om kortet och då funkar det alltid klockrent sedan.
Kan nämna att jag också har ett Asus P7131 Dual DVB-T PCI-kort på en annan dator. Det går helt klockrent med BDA-drivrutinerna i ProgDVB, alltså inga felmeddelanden vid uppstart. Verkar som att BDA-gränssnittet inte är 100% standard ännu och att ProgDVB därför lyckas mer eller mindre bra med olika kort.
Efter många dagars krångel fungerar det äntligen. Atomized, du är min hjälte :) kommer kunna sova lugnt inatt. tackar!
Kul att det funkade till slut! :-)
En uppdatering 3/10 2006:
I dag provade jag för skojs skull att uppgradera till ProgDVB v. 4.79 och det funkade också med MSI 580.
Den nya versionen kanske känns lite skakigare. Har fått några tillfällen när den kraschat, men det kanske bara beror på att jag drar i alla kranarna nu när jag testar... ;-)
I alla fall så startar kortet upp direkt i den nya versionen så BDA stödet verkar ha blivit lite bättre.