Hoppas någon har en jättesimpel steg för steg guide för att streama från dbn till pcn.
saknar ngrab på dbn så det funkar ej för mig med en guide för den.:pray:
Hoppas någon har en jättesimpel steg för steg guide för att streama från dbn till pcn.
saknar ngrab på dbn så det funkar ej för mig med en guide för den.:pray:
Streama från DB till PC?
Skojar du?
Ok, gör såhär.
Starta din webläsare.
Skriv in ip till din dreambox i adressfältet.
Du får nu upp webinterface, beroende på vilken box och image du har så kan det se lite olika ut, men som regel funkar streaming likadant på alla. För en E1-box så markerar du i WebIF den kanal du vill titta på, och väljer VLC. Nu skall VLC starta och bilden kommer upp på din PC.
Har du en E2-box så klickar du istället på rutan med TV-apparaten som står i kanalens namnfält så startar VLC.
Svårare än så är det inte.
Hmmm.
Förutsätter att du kör EldRäven & har VLC installerat
OK.
men hur gör jag för att spela in ett program då?
Hmmmm.
RTFM
matkoh har försökt men jag är urusel på engelska.
finns det inte någon steg för steg guide på svenska om hur man spelar in på hdn här på comhit?
Har letat men bara hittat frågor om guide men inte sett någon.
Snälla någon som har möjlighet att göra en sådan?
Vi är många som som behöver en superguide.
Hmmmm.
Finns många vägar:
1. Via webben
2. Via meny & klockan
3. Via kanalistan. (Pil upp eller ner -> INFO -> Multepg -> Välj kanal & prog -> grön knapp -> grön knapp)
OK matkoh men kan du göra en enkel guide steg för steg på hur man gör och ALLA inställningar man gör i pcn och i dbn
Finns ju guider hur du mountar en hårddisk. Sen är det bara att spela in!
Läs guiden.
Hmmm.
Kolla ex. dreambox.ingmar.dk under E-Guider.
Det är INGEN som har sagt att Dreambox är enkel, så man måste faktiskt jobba lite själv, och inte vänta sig att få allt serverat.
GODA kunskaper i kommunikation, nätverk PC-teknik och naturligtvis linux underlättar det hela.