Hej...undertexter till Canal+ kanaler och Viasat kanaler funkar inte...finns det någon program som man ska ha för att få igång undertexterna??
Utskriftsvy
Hej...undertexter till Canal+ kanaler och Viasat kanaler funkar inte...finns det någon program som man ska ha för att få igång undertexterna??
Har du installerat gSub?
Vad har du för box? Vilken image kör du?
Om du har ändrat lösenord på din dreambox så måste du skriva in det lösenordet i configfilen till gsub. Leta upp denna och se till så att den stämmer med ditt lösenord etc. /etc/tuxbox/gSUB/gSUB.conf
valfritt ftp program kräver knappt några kunskaper.
Men det går väl att ändra via boxens "gsub meny" också?
jepp man kan även trycka på gulknapp eller zappa till plugins välja gsub och där inne sätta det nya lösen via fjärren. men jag brukar telneta in å byta. eller ftp om man vill det. filen ligger nog under /var/tuxbox/config eller nått. och heter förmodligen gsub.cfg.. funkar de inte via fjärren kan de va nån bughistoria. jag tror de e därför jag föredrar att gå via telnet.
prgrammet "vi"
vi gsub.cfg
kör jag i så fall.
lite knepig editor men helt kung att lära sig om man vill editera en dreambox snabbt. ni får googla "vi" å lära er hantera editorn själva för den funkar inte som notepad precis.
Tack för hjälpen alla jag fixade det med undertexten den funkar nu :)
EDIT:
Jag har ändrat lösenordet både från boxen och från telnet, och det blir fortfarande inget text med gSub och Canal+ och vissa andra kanaler, några tips någon?
EDIT2:
Nu funkar det, den hoppade igång efter jag haft strömmen ur en 10 minuter när jag drog om kablar osv :)