-
Stendöd DM 600
Har införskaffat en ny Dm600 pvr och började med att flasha en image (gemini 4.6) i den.
Enligt dreamup så lyckades det, men boxen är helt död ingen bild på tv:n och reagerar inte på fjärren, den går inte ens att stänga av med knappen på frontpanelen.
Vad göra? någon som har förslag?
-
Prova att flasha om den igen. Funkar inte det, prova med en annan image (kan vara ngn bit fel i den du försöker flasha).
-
Har redan flashat
Har redan flashat om ytterligare en gång men utan resultat!
Ska prova med orginal image för att se om boxen är hel.
-
Hmmm.
Prova med ett annat nätagg.
-
Jomenvisst
Har nu flashat tillbaks till orginal imagen och visst fungerar boxen, inget fel på den!
Undrar varför det inte funkar med Gemini 4.6?
Jag läste i mertexten till Gemini 4.6 där skrev dom så här
(Recommendation: If you don't install the Image in flash memory, the flash image shouldn't be of a old version.)
exakt vad menas med det igentligen?
Ska nu prova med att flasha en äldre version, får se om det funkar bättre.
-
Rekommendationen är bara om du kör med multiboot, så det är inget du behöver bry dig om.
Har du använt nollmodemkabel eller nätverk för flashning?
-
Nollmodems kabel.
Har nu flashat om till Gemini 4.3 och allt fungerar som det ska!
Förmodligen nåt fel på 4.6!
Väntar tills nästa uppdatering så kanske det funkar bättre.
-
Gemeni 4.6 funkar inte på clonade 600 boxar. Du har alltså fått en kopia. Gemeni 4.5 funkar och det finns en moddad 4.6 att ladda hem.
-
Suck!!!
:eek: Med andra ord så har jag blivit blåst?
Hur ser jag om det är en orginal box?
Och vad är nackdelarna med en klonad box?
-
kontakta stället där du köpte boxen och se till att få pengarna tillbaka och anmäl till DMM att dom säljer kloner.... gör man inte det så kommer andra också att bli lurade...
även dm800/dm8000 finns klonade nu också och dom har ett kopieringsskydd som gör att images inte funkar på dom....