-
Söka kanaler i en DM500C
Har en klonad DM500C. Har kört in Openpli 1.35 och laddat ner och valt Mgcamd 1.35 men hittar inte stället där man söker efter kanaler i menyn. I en 500S finns alternativet Sateliter och kanaler eller nåt liknande men i min 500C finns inte det alternativet. Nån som vet nåt//
-
blå knapp, väl sat och transponder, välj auto-sökning o sen välj sr6875 (om det är comhem), klart.
-
Det är just det som är konstigt. Det alternativet finns inte. Verkar som det ramlat bort ur menyn.
-
-
Hmmmm.
Sat & Transponder finns inte på en C-box, välj bara 6875 -> sök (grön knapp).
-
Matkoh, du som kan allt, vad heter menyvalet där man väljer sr6875 då? hur kommer man dit när man har openpli som image?
-
Hmmmm.
Har inte openPLi men kanalsökningen ser ju likadan ut på alla images. Meny -> Installation -> Kanalsökning -> Automatisk transpondersök -> välj 6875
-
Det kanske finns nån image som passar bättre till en klonad dm500C än just openpli 1.35. I menyn finns i alla fall inte någon kanalsökning. Annars får jag väl flascha om den om det blivit nåt fel.
-
Har inte testar openpli på dm500 utan är kvar med pli från 2009 och den rullar på rätt bra.
-
Kör OpenPLi på min 500C och det fungerar superbra, men du har med all sannolikhet något fel på din image! Flasha om! menyn kommer upp automatiskt när du startar boxen för första gången eller så hittar du den där "matkoh" beskriver.