Du kan se sidan på http://www.comhit.net/content.php/23...B6ver-Internet
Utskriftsvy
Du kan se sidan på http://www.comhit.net/content.php/23...B6ver-Internet
Stort tack för guiden. Skapar du en stream per kanal som du vill titta på?
Har läst lite om multicast/unicast. Multicast som intresserar mig främst - någon som har koll på sådant? T.ex. kunna streama FTA (fria) kanaler från Hotbird/Astra ut med samma bandbredd oberoende på hur många som sedan tar emot streamen..
--> s_a. Ja på sätt och vis, vill du byta kanal så måste du göra om proceduren. Jag kör med LT image och har hört att det ska gå och zappa mellan kanaler i PLI.
--> smOkie. Fanns bra guider på ett forum som just nu är nerstängt (länkad i min guide) eller om t ex. Sopcast slog igenom fullt ut. Jag löste mitt begär enligt guiden och det borde ju inte vara långt ifrån multicast vilket man faktiskt kan välja i vlc även rss feeds
Hej,mkt bra guid, jag fick det att fungera direkt men går det inte att att fixa så man kan zappa eller måste man strömma för varje kanal från min server för att komma åt enskild kanal? Att man sätter 8081 för SVT1 och 8082 för SVT2 och så vidare...Men då skulle alla vlc som strömmar för varje kanal dra massa cpu från servern och det skulle aldrig fungera....Så finns det ett bra sätt att vlc strömmar ut för den kanal som jag tittar på?Kan nån hjälpa mig med det??
Tack för bra guide, men jag får c:a 95% cpuload direkt. Skall det vara så? (Intel core duo 2.5)
migge. Att transcoda en live stream är väldigt krävande för cpu:n det är anledningen till att Dreamboxen inte klarar detta själv. 95% låter som en normal last för en core duo.
Sigge84. Om man hittade ett tv-kort med "video in" möjlighet och kopplade boxen dit kanske man på något sätt kunde få vlc att streama direkt från hårdvaran eller genom en server som typ mediaportal eller xbmc använder sig av. blir lite kaka på kaka bara
Hejsan och tack för en jättebra guide!!Jag har bara en fråga: Finns det någon inställning för att lagra strömmningen, så att den går igång automatiskt när man har startat om datorn?:confused:/Truckis
Hejsan! Tack så hemskt mycket för guiden! Vet du hur man gör om man bara vill streama ljud? och hur mycket bandbredd det kan ta MVH
Truckis, kolla på vlc forum om det kan finnas något script som kan göra detta. AlexanderI, kan du specificera vad det är du vill streama.