-
Dreambox 600s Vga > Hdmi
Tjena jag har en Dreambox 600s som är kopplad till en tv i vardagsrummet via Scart. Nu satt jag ock kikade bakom Dreamboxen och såg att det fanns en Vga port. Nu är min fråga, kan jag koppla in en Vga kabel som sedan går till en annan tv i huset och att jag kollar på samma kanal samtidigt på båda tvn?
vore jävligt nice om någon svarar på detta!
-
Vart hittar du en vga utgång på en dm600? Du har nog snarare just upptäckt din service port avsedd för en nollmodemkabel.
-
Hej, det är tyvärr ingen VGA kontakt, utan en RS-232 port för seriell kommunikation, används oftast då du ska flasha om din box med datorn. Däremot finns det en S-VIDEO kontakt som du kan använda för att skicka bilden över s-videokabel, men rekommenderar att du kör SCART istället.
Svar på din ämnestitel: VGA --> HDMI är möjligt, men då behövs en signalomvandlare som tyvärr brukar kosta en del.
-
tack grabbar för infot. Men det finns väl de tre vanliga utgångarna. Röd,Vit och gul. Kan man överföra en signal från dom till en annan tv?
-
Hmmmm.
SCART -> Component är det bästa du kan använda i din DM600.
-
matkoh
Men scart är redan upptaget till tvn i vardagsrummet? Kan jag få bild till en annan tv i ett annat rum?
-
-
-
Skaffa en box till istället om du nu ska ha vid annan tv!
-
Lite onödigt om man kan få det o funka via kablar.