-
Lågt SNR ca 40%
Tjenare,
Har en dm800hd Och alla mina kanaler ligger på ca snr 41.
Med det sagt är inte bilden dålig. Men vad jag förstått borde signalen vara starkare. Jqg upplever själv inte att jag har dålig bild. Frågan är hur mkt bättre bilden blir med tex 80-90 snr??
Är det värt att köpa dyra antennkablar och testa om det är det som är problemet?
-
hmm snr 41% borde inte ge bild, men db är grymt bra
glömde skriva att digital bild blir inte bättre eller sämre beroende på signalstyrka, utan vid låg signal uppkommer typ ruter, facett bild
-
Okej, ligger på 41 till 44 max snr på alla kanaler med bra bild. Lite pixligt på vissa dock.
Vad gör jag för att höja signalstyrkan?
-
Okej, ligger på 41 till 44 max snr på alla kanaler med bra bild. Lite pixligt på vissa dock.
Vad gör jag för att höja signalstyrkan?
-
Är det ASTRA och THOR. Köp bättre LNB/parabol/switchar/kablar,...
Är det ASTRA2. Prova bättre LNB.
Ärdet DVB-C eller T. Prova signalförstärkare, bättre kablar, justera antenn,
-
Måste vara förväxlat med DB? 41-44% SNR så ska det vara svart bild på kanalerna och inte fungera överhuvudtaget. I bästa fall söndertrasad bild så det inte inte går att titta på.
Nu vet jag inte vad du menar med pixlig bild kan det vara på många SD kanaler även med 100% SNR eftersom en hel del kanaler är sönderkomprimerade och det kan man inte göra så mycket åt.
-
Signalkvalitet är inte överförbart mellan olika fabrikat och knappt ens mellan olika mottagare av samma fabrikat. MEN på min AZBOX har jag runt 41 - 44 % signalkvalitet och har perfekt bild på BBC och de övriga brittiska kanalerna så länge vädret inte är alltför dåligt och precis i skymningen.
-
Nä självklart kan de skilja en hel del mellan mottagare mn jag har inte sett en enda Dreambox få bild och som är felfri vid 41-44% signal. Varken gamla eller nya boxar.
Azboxen har nåt helt annat sätt och mäta tror inte killen jag lekte hos hade ens 20% i styrka men hade bild ändå.
-
Leatherface
det stämmer nog som du säger. såhär står det "SNR: 44 dB". vad innebär det?
har via nätet comhem, alltså ingen parabol.
-
Hmmmm.
Klart lämpligt att skilja på % & db. 44db är mycket bra & motsvarar säkert 99%. Så ursprungsfrågan var inte ens nära befogad.