Du kan se sidan på http://www.comhit.net/content.php/282-OpenVIX-VU-Solo
Utskriftsvy
Du kan se sidan på http://www.comhit.net/content.php/282-OpenVIX-VU-Solo
frågor i från en nybörjare
ip:xxx.xxx.xxx.xxx, ska det vara ip adressen till servern, i sådana fall går det lika bra med en DNS adress?
fungerar openVIX VU+ solo på en DM 800HD SE.
En fungerande DNS-adress fungerar lika bra som en IP-adress.
En image som t.ex. openVIX eller OpenPLi är väldigt maskinberoende. Det är i princip maskinkod som du matar rakt in i boxens minne. Det är alltså helt avgörande att du använder en image som är gjord för exakt den boxtyp (hårdvara) du har. Sedan finns ju de flesta images i olika versioner för olika boxar. Men det är alltså viktigt att man använder rätt version till rätt box.
är det servern adress jag ska skriva in eller klienten.Vilken box syftar ni på .
Vilken fil passar till dreambox 800 hd då?Vad ska jag välja för softcam om jag inte vill riskera att förstöra dreamboxen?
I Del 3 punkt 2 (som du nog undrar om) så kopplar man upp sig mot klienten (den nya boxen man håller på att konfigurera) inte servern.
Det finns många images som passar till en DM800. Det är en fråga om tycke och smak. Om du ska få ett bra svar så måste du tala om exakt vilken modell av DM800 du har. Det finns DM800, DM800 SE och DM800 v.2. Sedan finns det original eller kloner av alla dessa. Den image du väljer måste vara rätt för din model och om det är en klon. Om du försöker installera en image som inte är gjord för din box riskerar du att bricka den.
Det är en Dreambox 800 hd se. Vilka cam protocoll passar i hop med en Oscam server.
Oscam är en mycket kompetent cardserver som kan köra flera olika protokoll. De vanligaste är newcamd-protokollet och cccam-protokoll.
Till newcamd-protokoll kan du t.ex. använda mgcamd som klient. CCcam kan vara klient för både newcamd- och cccam-protokoll.
Så de vanligaste klienterna till oscam är mgcamd och CCcam. Min personliga favorit är att köra oscam med cccam-protokoll och CCcam som klient. Lättinstallerat och enkelt att konfigurera.
om jag väljer CCam. vilken image ligger den inbakad i Pli,peter-pan.dream-elit, samt finns det någon guide.
Som ni förstår är jag relativ ny inom detta forum. Jag hittade mgcamd guiden, men inte för CCam. sedan när jag laddar hem filerna så hittar jag inte det innehållet som guiden för mgcamd påstår. jag hittar bara en fil med ändelsen*.ipk
Någon som kan förklara?
tack på förhand
Som ni förstår är jag relativ ny inom detta forum. Jag hittade mgcamd guiden, men inte för CCam. sedan när jag laddar hem filerna så hittar jag inte det innehållet som guiden för mgcamd påstår. jag hittar bara en fil med ändelsen*.ipk
Någon som kan förklara?
tack på förhand