-
OpenPLI 4.0 och mgcamd
Uppgradera min OpenPLI till senaste versionen (4.0) och nu fungerar ingenting, har ingen bild. Efter lite efterforskningar så måste jag nog byta ut softcam till något annat. Har mgcamd installerat då jag endast uppgraderade gamla OpenPLI, fungerar inte alls. Vilken softcam ska jag installera och hur konffar jag den lättast? Tror jag hade OpenPLI 3 tidigare. Saknar guider, är enormt länge sedan jag sist konffade en db.
-
Hmmmmm.
ln -s /lib/libcrypto.so.0.9.8 /lib/libcrypto.so.1.0.0
Precis som jag skrivit ett flertal gånger tidigare. Prova med SÖK, den funktionen är faktiskt ganks bra.
-
Du ska ändra i mg_cfg filen. Det ska stå 6 där du väljer "boxtype".
-
Vad gör detta kommando? Sorry, har verkligen sökt men inte hittat något. Menar detta att jag fortsatt kan använda mig av mgcamd?
-
Hmmmm.
Starta mgcamd från prompt i boxen, så ser du vad som är fel. Hur svårt kan det vara ? Det är typ det försat man testar om det inte funkar.
-
Stod redan 6 där, körde in kommandot, hur startar jag mgcamd från prompten?
-
Hmmmm.
killall mgcamd
mgcamd
-
Startat mgcamd från prompten, ser inga fel, dock inga rader för anvnamn o lösen, kanske inte ska vara det?
Har nu kört in kommandot, stod redan 6 under boxtype
-
Startat mgcamd från prompten, ser inga fel, dock inga rader för anvnamn o lösen, kanske inte ska vara det?
Har nu kört in kommandot, stod redan 6 under boxtype
-
Nu fungerar det, phew!!! Grymt men det var det enda som behövdes göras, trodde jag var tvungen att byta softcam, vilken lättnad :) Supermycket tack matkoh!!!