-
Autouppdaterande kort?
Hej igen!
Jag har läst och läst i guiden, men undrar fortfarande några saker!
1. Kan man skapa ett autouppdaterande kort utan att ha ett eget originalkort att läsa av ifrån, eller kan man hitta dessa nycklar eller koder någon annanstans?
2. Kan man läsa av ifrån ett autouppdaterande piratkort om man har det?
3. Hur länge kommer kortet att autouppdatera sig?
Fortfarande nybörjare!
-
1... Ja
2... Ja
3... Tills det inte får några uppdateringar mer
-
T-bird - stort tack!
Vart kan man hitta det som behövs för att göra ett autouppdaterande kort utan att ha något kort att läsa ifrån? (jag tror inte detta går att utläsa från guiderna...)
Hoppas detta blir sista frågan på ett bra tag!
Trevlig fortsättning!
-
hej
du kan gå till comhit guiderna eller söka på google
http://guider.comhit.net/
tocapo2
-
Tyvärr hittar jag det inte i guiderna, du kankse vet exakt var det finns.
Alltså få ett kort autouppdaterande utan att ha något originalkort eller annat kort att läsa ifrån!
-
hej
Min kompis har en gammal kort brännare vid märket PIC16C84, han undrar om det går att läsa av boxer kort och även bränna kort med den, eller måste han köpa en ny?
/Icanos
-
@treudd26
Den biten får du lösa själv, du har ju redan vart inne på dom alternativ som finns
Titta även i våra regler så att du inte passerar gränsen för vad som är tillåtet att fråga efter
@Icanos
Förmodligen så är den för gammal, den skall klara phoenix för att läsa av annars går det inte
-
okey, sry för frågan men jag och även han är ny på det här (han har haft den och dammat länge), hur vet man om den klarar phoenix eller inte?
-
Jag kan bara gissa på vad det är han har och när det heter nått med PIC16C84 så tolkar jag det som någon gammal brännare som användes under den analoga tiden eftersom den kretsen slutade användas för MÅNGA år sen.
Min gissning är att den hör hemma på antikhyllan och förmodligen klarar den inte ens av att programmera ett guldkort :?
-
Nu har jag gjort ett kort som jag hoppas ska vara autouppdaterande!
1. Frågan blir hur man märker om autouppdateringen fungerar, finns det något speciell tidsintervall som de uppdateras på, eller kan man se det på något annat sätt.
2. Jag skapade hex-filerna genom Morphex och gjorde kortet med de tre filer jag fick. Läste att det inte var bra att använda dessa. Ska man då ta den ext EE-filen från det man fått genom Morphex och de andra två från Slipstream. Vad har det för betydelse, det fungerar ju för mig i vartfall?
Tack alla för hjälpen!