Polarn har ett gammalt org-kort, vit/gul/grått. Kan det användas till annat än is-skrapa ? frågas
Utskriftsvy
Polarn har ett gammalt org-kort, vit/gul/grått. Kan det användas till annat än is-skrapa ? frågas
Jodå Spaklameden Det går bätre nu på sommar när det intte fins is
Det heter: "spackla med den" eller bättre: "Använd den som spackel"Citat:
Ursprungligen postat av pena
"bättre"
"sommaren"
"inte"
"finns"
Försök att skriva förståelig svenska. Det här måste vara rekord i felskrivning :(
Tror du jag komer i gineas rekård bok?
Sannolikheten är inte helt försumbar :)Citat:
Ursprungligen postat av pena
Csan! vet hut!sjufaldigt vet hut. Du förstod vad pena skrev så varför kommentera.
Det finns massor av svenskar som inte kan vare sig läsa eller skriva.
Men det ger vare sig du eller någon annan rätt att sätta sig till doms.
Pena jag hoppas att du inte bryr dig.Det finns tyvärr folk som inte har bättre förstånd.
Jag har två bröder som har svårt för stavning men för övrigt är det inget fel på deras förstånd,men däremot andras.
Jag blir förbannad på sådana här dumheter.
Jag är Finne Jag skiter i det vad andra seijer!!!
helt riktigt
Hahaha det är bra " Pena " hejja Finland
Det är bra. Svenskundervisnig kan han ha på ett annat ställe.
jahapp, nu ställer jag världens dummaste fråga igen. men vill få lite klarhet i det. mosc verkar va kört de beror väl på Nano bytet osv eller?. kan jag inte ens göra en CD_update med win explorer script ? om jag har rätt key?.. kortet har funkat fram till maj. då det blev uppsagt. serien är 011 35xx xxx-x. annars har jag som sagt en ganska rostig bil som borde "spacklas" och spackelspade har jag ont om =P
Använd den till bilen mest nytta. Eller en ny abonemang.
csanCitat:
Ursprungligen postat av csan
I Sverige använder vi komma för att skilja mellan huvudsats och bisats(Kommatering). Det är heller inte bra svenska att använda flera kolon utan tydlig meningsbrytning (Otydlig meningsbyggnad).
Sedan kan man diskutera ditt förslag, att "Använda den som spackel", då det är ett kort som åsyftas som troligen är väldigt svårt att få formbart som spackel. (Syftningsfel)
Du lider av avsaknad av punkter i slutet av dina inlägg.
Vill också påpeka att det heter isskrapa och inte is-skrapa som du skriver.
Detta är bara några av de fel jag hittar hos dig vid snabb genomläsning. Är det rekord med så många fel på en persons syntax i så få meningar?
Naturligtvis så finns det fel i mitt inlägg också men syftet är att få dig att visa ödmjukhet över medmänniskor.
P.S
Jag har gjort väldigt tydliga styckebrytningar för tydlighetens skull och inte p.g.a avsaknad av skrivreglerkunskap.
D.S
Hoppas du förstår ironin.
Stå på dig PENA!
Tack "Csan" för Din lilla lektion i Svenska, skönt att veta att alla bidrar med det de är kapabla till.
Dock är det här fortfarande ett forum för "fri tv" så är jag nästan säker på att Pena:s kunskaper värderas betydligt högre än Din Svenskalektion.
:D mycket bra skrivit
Eftersom den här tråden inte längre handlar om ursprungsfrågan så stänger jag den.
Vill bara tillägga detta "kunskap och hjälpsamhet sitter inte i skriftspråket"