Uppgraderingen för Forcemottagarna
(skriver det här eftersom det bara gäller för deras mottagar eför marknätet - inte satellitboxarna)
Har hört uppgifter om att nya mjukvaran skulle ha sänds ut den 30/6 men att Boxer hittade ytterligare något som var fel. Nu har Force semester denna vecka och nästa men efter det finns det hopp igen.
Manuell kanalinställning efter "uppgraderingen"
"Uppgraderade" min Force 320 ... fick samma känsla som vid uppgraderingen från Windows 3.11 till Windows95 ... fast tvärtom. :wink:
Dessutom verkar det som man efter "uppgraderingen" inte kan manuellt tala om för boxen att inte visa TV4 från kanal 40 med 75% och en del bit-fel utan istället använda kanal 55 med 96% och inga bit-fel. :cry: Har tidigare använt en funktion under "Listor" där man kunde redigera t ex TV4 och ange den kanal som skulle användas.
Någon som har ett förslag på en work-around eller är det total återställning som gäller, tills Force kommer med en "riktig" uppgradering :?:
"Ännu mera användarvänlig"
Hur i hela friden kan man kalla en försämring för ännu mera användarvänlig?
Jag har favoritlista problem med min 320. Efter att ha skapat en favoritlista och valt den så kan jag zappa med + och - knapparna mellan kanalerna i listan. Men tittar jag en stund, ca 10 sekunder räcker, på en kanal och sedan använder + och - igen så är det INTE favoritlistan jag zappar i utan vanliga kanalistan.
Den vanliga kanallistan fungerade fint förut då man kunde flytta kanaler i den. Den funktionen är av någon outgrundlig anledning borttagen. Det är så man bara blir trött på Force.