Nogon som egentligen vet hur svårknäckt det är? :?:
Utskriftsvy
Nogon som egentligen vet hur svårknäckt det är? :?:
Det är ingen som har knäckt det i england än, dom har kört sedan 1997 så det ser inte så bra ut.
Verkligen inte....inget kulig framtid vi går tilmötes då...
va lugn det kommer snart wiggen
ja tror också det bara än tidsfråga
personligen tror jag det blir svårknäckt, men samtidigt, det dom kör i England, är efter vad jag hört är inget programkort till, utan koderna ligger integrerat i mjukvaran när kunden beställer boxen = genast svårare att manipulera...men men...rätta mig om jag har fel.
:roll: :roll:
tror inte det spelar så stor roll om nycklarna ligger i ett chip i boxen eller i ett chip på ett kort..
Det går ALLTID att manipulera elektronik, bara man har kunskapen till detta. Det är just det som är problemet - att hitta lösningen!
"Kommer, kommer inte" börjar ju nästan likna Shakespeares Romeo & Juliet. :D
Hmm, tror inte att det bara löser sig. Kolla på Comhem och Boxer där finns inget i varje fall inte publikt och om någon fixar det så är det nog tyvärr så att det inte blir publikt.
:-( :-( :-(
självklart...så länge människan skapar något går det alltid att lösa...men det tar tid, och vi vanliga dödliga har ju tyvärr inte kunskapen som du skriver, sen vore det ju inte fel om man hade lite bättre utrustning för denna härliga hobby..... :wink:Citat:
Ursprungligen postat av TouchMan65
dom.som.knäckte nds i england är idag anställda av nds,vg m.v.h.wiggen det är nog inte så svårt för hackers...
Såvitt jag har förstått det hela så är NDS en "light-version" av Videoguard, kan detta möjligen förenkla??
Ja det är en lightversino som dom kör för att slippa att byta ut alla boxar.
MVH:jojje
jag tror (hoppas) det kommer att ordna sig!!, nu när efterfrågan är större.
förut var det kanske bara i england men nu är det hela norden också som är intresserade. :!: :!:
England=60miljoner
Norden=30miljoner
Sa borde inte bli sa stor skillnad...men man kan alltid hoppas.
Dom som tror att Videoguard blir knäckt inom kort är optimister som drömmer för mkt...Sky Italia vart hackat för ett tag sen och då bytte tydligen NDS kodningen med den engelska så det vart svart i rutan och under tiden så lagade dom hålen i det gamla...det är vad jag fått höra iallafall.
Det som är jobbigt med videoguard och som gör att jag tvivlar på att piratkort kommer att fungera under längre tid inom kort är att deras modersystem alltid är skyddat, bolag hyr olika kodningar som bygger från modersystemet och om då "sidosystemet" skulle bli hackat så kan dom byta över till ett annat bolags kodning.
Hoppet överlever...
8) 8) Ursäkta lie men är det här inte tjusningen bland alla Pirater, att få nåt nytt att knäcka, visserligen är vi utan bild men så lät det om C D för några år sen " Det går inte att knäcka" vad har vi i idag med facit i handen.
Den som väntar på något gott kan vänta länge! :roll: :roll:
http://www.netto.nu/ht-php/nytt.php3?=&id=31747
kan det vara någonting kanske :)
CD är inte knäckt, vi har bara turen att få ta del av key 20 & 21, det kan bli svart när som.....vill inte vara pessimistisk...men så är detCitat:
Ursprungligen postat av hasse54
Hej. Ja org via nds kort fungerar på Dreamboxen.Det gjorde dom redan onsdag kväld :D Se da finns jo möiligheter for cs også.Snakka om prestisje förlust för via og deras instängda system.Att dom får nya abbonenter (dreamboxandvendare) svider vel også.
Mvh:Taco.
NDS är svårt, mycket svårt att knäcka tror jag, men i.o.m. att många operatörer går över till NDS så fokuseras alla resurser till en och samma. Och det är ju bra.
Sen var det någon som sa att Comhem och Boxer inte går att se på Piratkort. Boxer använder Viacess 2 (vet inte om det är 2.4 eller 2.5) Men hackarna håller på. Det finns ute en fil för GW för det ryska NTV som använder VIA 2. Men grejjen är att det fattas en del av koden som gör att man har ömsom bild ömsom svart ruta.
Man ska aldrig säga aldrig, men ha inte för stora förhoppningar!
/soprano
kolla www.nds.host.sk där finns nds viasat filer m.v.h.wiggen
videogard i england är knäckt sju gånger eller mer. Men så fort det är knäckt byter "FÖRETAGET NDS" alla kort och ändrar krypteringen en aning.
Viasat köper en Tjänst av NDS och frånsäger sig själva allt ansvar för kodningen. Och hör jag en jävel till säga att viasat kodar i nds då eploderar jag.
Viasat kodar i NDS. :)
Nja...
Det stämmer att det är företaget som heter NDS och krypteringen heter Videoguard
Men det är enklare att skriva 3 bokstäver :wink: :lol:
förkorta bara till VG då.. :D
Fast : Då går väl tankarna till en nätbutik kanske? :-O Den vill jag INTE tänka på då....
Har du eploderat
Vet någon vad NEWS_NDS_5_east_Free_to_air_fuck_viasat.zip är för något? Finns på http://www.nds.host.sk/
Är det bluff eller funkar det?
Det är en sida som (om möjligt) är värre än slovakenCitat:
Ursprungligen postat av dragonball
Det finns inget vettigt, och om du besöker den så se till att du har ett fullgott virus/trojan skydd
Sådant skit fick jag på Slovaksidan oxo när jag var där för ett tag sedan. Inget kuligt....virus/trojan. Som tur var sa ju Norton till, men den varnade och tog bort de TVÅ gånger.....hmmmmm jojo trist...
Dom som sitter och programerar virus sitter inne med otroliga kunskaper i programering, tänk om dom använde sina kunskaper på nått vettigt istället, t.e.x. att knäcka tv krypteringar, då skulle detta problem vara löst nu.
Lättare bygga en Terminator än lära ut framtida Byggare-Bob!
Hmmm....Undrar vilka människor som sitter och försöker knäcka korten. Tja, kanske hackers. Vilka annars!
drog ner den där filen häromdan, är en .hex-fil men jag har ingen aning om hur jag ska använda skiten...men det är nog lika bra det...
Jag är av den uppfattningen att om du tar hem något från en sat-upload så är det rysk roulette. Jag har aldrig tagit hem något från en upload o tänker aldrig göra det. Är det något vettigt som någon har lagt upp så kommer det att ligga uppe på vettiga sidor med gott rykte inom en snar framtid.
tänk er för både en och två gånger innan ni laddar ner från de där loppboen! :evil:
/soprano
Inte undra på att du kallar dig för Tony Soprano, du låter andra göra s**tjobbet 8) I dig your style dude :wink: