var hittar jag brandväggen i xp pro?
Utskriftsvy
var hittar jag brandväggen i xp pro?
nätverksanslutningar -> högerklicka nätverk -> egenskaper -> avancerat
Jepps, så är det sagt. Fast försök ta bort den och installera Nortons istället. Funkar bra för mig...än...
naah Norton suger för mycke datorkraft använd Outpost firewall istället 8)
håller med om att norton suger datorkraft
Eller Kerio Personal Firewall.
Mmmm kan nog hända att den suger kraft....är outpost eller Kerio bättre OM ni nu ska försöka er på att vara opartiska?
Vill också ha en brandvägg som tar väldigt lite datorkraft då min dator är från Stenåldern och inte orkar med så mycket......
Har ZoneAlarm nu men vill byta till något bättre.
/soprano
Köp nån enkel hårdvarufirewall. Borde man ju kunna få en enkel för typ 300:-.Citat:
Ursprungligen postat av tony_soprano
har inga tips att ge däremot.
/ElFeo
du menar en router?
om man har en väldigt gammal burk så kanske norton inte är att rekomendera... men det funka kanon på min gammla amd 1800+
Gjorde ett test med farcry med och utan norton... märkte ingen skillnad..
En kompis till mig har en d-link bredbandsrouter med switch (ca 350kr)
den har funkat klockrent... (ska köpa en sådan jag med)
Inte helt fel med bredbandsrouter. Dock verkar en del ha problem efteråt med tex ICQ o dylikt. Handlar väl om inställningar. HAde en bredbandsrouter innan då det var 2 datorer. Gick hur bra som helst för min del
Om du har bredband kanske denna kan vara intressant. 315:-+moms.Citat:
Ursprungligen postat av rottweiler
http://newweb.dustin.se/DacsaPortal/...dID=5010043346
Om du känner dig överrik så kan du slå på stortrumman...116000:-
http://newweb.dustin.se/DacsaPortal/...dID=5010070038
Vet inte hur pass säkra dessa "bredbandroutrar" är. Säkert inte världens bästa, men tillräckligt för att hålla en nyfiken 14-åring borta.
Att vissa har problem med t.ex. ICQ tror jag snarare är ett problem hos användaren än på prylen. Vissa är givetvis enklare att konfigurera än andra, men alla klarar helt säkert av att både öppna vissa portar, samt port-forwardig.
/ElFeo
Det har t.o.m varit "experter" som jobbar inom dator-området som gått bet med bredbandsrouter. Ok nu talar jag om en enda modell som jag har erfarenhet av - INTE generellt. Detta ska tilläggas. Det var en DLINK 804. Själv hade jag inga problem med denna. Förutom då jag skulle flytta från huset och försökte installera den i exets dator med ett ADSL-modem efter. Gick inget vidare, men bryr mig inte nu då hon köpte det av mig. :D
"Problemet" är väl att du måste öppna portar till det program som ska ut på internet. o.s.v.. Men det är väl lite det som är vitsen med det, att inte vad som hällst kan skickas till o från utan tillåtelseCitat:
Ursprungligen postat av TouchMan65