skaffade kort för tv3 o ztv och behöver skriva kontrakt med boxer. :evil:
de vill veta modell på min box och serienr.
kan de ha någon användnig av det,tex för att låsa NÄR piratkorten kommer igen????????????? :?: :?:
Utskriftsvy
skaffade kort för tv3 o ztv och behöver skriva kontrakt med boxer. :evil:
de vill veta modell på min box och serienr.
kan de ha någon användnig av det,tex för att låsa NÄR piratkorten kommer igen????????????? :?: :?:
Kan det vara så att de har ett antal godkända boxar och på detta viset säkerställa att du har en just sådan? Ren gissning från min sida, säkert någon som kan dementera eller bekräfta.
fid : Frågade du inet varför de ville ha de?
jo varför :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:
Min teori är att dom vill ha serienummer för att hindra att mindre nogaräknade handlare ska försöka ordna subvention när man ingen ska ha.
Typ teckna om abbonemanget men låtsas att du köpt mottagare samtidigt. Nu blir ju det knepigare att luras.
Förlåt en dum fråga!!
Varför i hela världen vill man lossas att man köpt en mottagare utan att man gjort det :D :D :D
För att få subventionerinspengar i handen. Boxer subventionerar mottagarna om man köper en samtidigt som man skaffar abbonemang.
:smile: ändra en siffra i serinummret när du fyller i blanketten
eller säg en siffra fel så löser det sig nog.inget att bli orolig för...
för mig fyllde handlaren i serienumret på blanketten, men det kanske varierar. logiskt borde det kanske vara något annat som dom använder serienumret till. Såvida serienumren inte har en checksiffra, som OCR-numret på räkningarna.
dom kan inte låsa den det är din box. låser dom den så kan du stämma dom.//piraten
Serienr har ingen betydelse för dom såvitt jag vet, eftersom man inte behöver det när man ska teckna abb när man redan har box.
Återförsäljarna skriver bara "har box" på kontraktet.
Tror mer på att man skriver serienr på kontraktet för att boxer ska se att du använder en godkänd box för deras kort.
När jag köpte min box påstod handlaren, precis som frejac har antagit, att serienumret har med subventionen att göra och på så sätt är "kopplat" till mitt abonnemang.
Går de att få ett kort bara för tv3,ztv och tv8 ???Citat:
Ursprungligen postat av fid
eller måste man teckna bas abb?
Det är basabbonemang som gäller.
(MTG's motdrag efter att CD meddelat att de skickar ut gratis VIA-moduler till innehavare av deras combo-boxar)
Plötsligt har CD blivit givmilt!? Vad ska de sedan göra för att få tillbaks den kostnaden? Blir ju rätt mycket i längden att dela ut gratis V*A-moduler...?
Tänk på att det ALLTID komer att vara "kunderna" som betalar..
Dom skickar inte ut några gratis moduler längre. Dom slutade med det för länge sedan.
Ruffis
Du har uppenbarligen en annan definition än mig på länge :)
Men jag säger inte emot om att dom dragit tillbaka erbjudandet, skulle ju ha blivit kostsamt, och den största vitsen försvann ju iom att kunderna nu behöver teckna basabbonemang för att få TV3, Z och TV8..
dagen efter tv3 och de andra kanlerna försvann ringde jag till boxer och då fick man teckna ett avtal för dessa kanalerna för 395 kr till och med
den sista jan. men jag har hört att det inte gå längre
En vecka senare så ändrade sig Viasat, man blev då tvungen att beställa baspaketet om man ville ha tv3 etc men de som hade hunnit beställa programkortet för 395kr skulle få sina kort ändå.Citat:
Ursprungligen postat av fid
Någon som har en aning om hur länge man kan bli tvungen att behöva vänta på det kortet då?Citat:
Ursprungligen postat av Toneloc
Jag har fortfarande inte fått mitt jag beställde den 6/9.
En jobbarkompis till mig beställde ett ungefär samtidigt som du Olli och det tog ca en vecka innan kortet kom.
Kan man kopiera ett boxer orginalkort??
mvh rg
Högst upp står det:
"Ja det är sant, Boxer har bytt system. Inga nya filer eller lösningar finns. Inget vet heller inte när/om det kommer att komma"
Jag kan lova att den texten inte står där för att jäklas :)
Kan gå i god för frejac..lovar. :D