hej köpte en samnsung DSR9500 och funkar inte cd . provade dra ut sladen men funkar fortfutande inte har någon en sån som funkar mvh jovani
Utskriftsvy
hej köpte en samnsung DSR9500 och funkar inte cd . provade dra ut sladen men funkar fortfutande inte har någon en sån som funkar mvh jovani
Kan du beskriva problem med lite mer info. Vilket kort har du, mjukvara osv ....
jag har en m2 kort och det är svart i rutan, korten funkar ok om de har inte kodat om sen sist den 20 dena månad
Samt vilken Samsung DSR9500 du har? AX? AY? VIA CI? EM VIA? You name it.
måste jag hämnta mjukvara någonstans till mutogare?
samnsung EM, VIA
Eftersom det finns EM VIA som är enbart viaccess så är första frågan: Har den funkat förut och finns det conax i den?
Har du gjort en norsk reset?
Funkar kortet någon annanstans?
Kanske är kortet felvänt?
EN VIA har jag oxo. T-birds fråga är intressant för dig. Det han förmodligen vill veta är om du har uppdaterat mottagaren via satellit någongång?
Kortet till CD ska vara i ÖVERSTA kortläsaren med kortets "metall" NERÅT...
kortet funkar ok men jag vet ej vad det är fel måste jag hämnta en mjukvara eller? för det har jag inte hämntat . mvh jovani
eller updatera den ?
Hur är det med boxen då, se tidigare fråga?
Har signal på thor?
jag vet ej med conax men det ska finnas ?
ej gjort en norsk reset.
jag har signal på thorn
det står kontrorela kort
jag har inte uppdaterat den
Identifierar boxen kortet som ett conaxkort?
Hur är det med diseqc inställningarna Thor på 1(A) och sirius på 2(B), om du nu har kopplat så på parabolen?
det konstiga är att det funkade innan med viasat och varför funkar inte med conax när det är conax system också.
Den är med motor, jag har gört en ominstalation men det går fortforande inte. jag fatar inte.
Är det någon som har en samnsung 9500 EM, VIA som funkar CD på den :?:
MVH Jovani
Tjena Jovani. Jag har en 9500 EM VIA som funkar utmärkt med CD jag har kortet i nedre kortläsaren och chipet neråt
det är något fel på min samnsung för jag provade med en samma som min och det funkade perfekt. tack för tipset mvh jovani
Jag en en Samsung emvia och den funkar kanon :o ?
och kör tmb i den och det funkar kanon :D
Sedan spelar inte det stor roll var jag stoppar i kortet funkar kanon ändå :lol:
godsägaren: TMB i en EM VIA? Hmmmm laddar du in image-filen i EMU:n eller hur?
Till TOUCHMAN65 @
Jag tror han har 118 Multicas.
Jag har oxå en sammy EMVIA kör med TMB.
Tack Brian. Kör du oxo med 118 då? Vilken version? Har ju hittat flera 118... Kanske dax att uppgradera min EM VIA då snart. Kruxet är att det tar så lång tid att fixa till så kanalerna kommer rätt igen i fav-listan. För jag antar att uppgraderingen/patchen nollställer fav-listorna o så?
Jag har multicas 124 i min box och kör med tmb på titanium bara :lol:
Patchen ändrar inte i favoritlistan.
124:an är väl original multicasen om jag sett rätt??
Det är en special 124 som tog tid att hitta på nätet.
Neptunsat sa att den är bäst men dom hadde slängt den.
Orginal 124 funkar inte conaxen med.
Har testat olika versioner 118,120,123,124 0ch 124an funkar bäst. :lol:
PM:a gärna den till mig, tack..? :D
Edit: Om det inte är den daterat 2002-09-02 kl. 17:34 på dryga 750-765Kb? Har t.o.m 129, men har inte testat dem än...
Du har PM.
Den 124an jag skickar dej är den senaste du kan lägga in om du vill ha conax.
Den kallas för sirius för den gick att tanka ner från sateliten för länge sen.
129an får du ingen conax har testat den med.
Lycka till.
Man tackar, man tackar. Ska testa den när jag fr tid. Lite tight med den varan nu. :-O
Edit: Kollade på den nu. Svenska menyer oxo?
Japp Svenska menyer.
Kör du emu så funkar den nog inte.
vänta lite nu... @jovani har du fått igång CD på din EM VIA ?
funkade ditt M-II kort i en annan Mottagare ? så du alltså är 100 på att kortet funkar ?
är din EM VIA någonsin uppgraderad via sattelit isåfall har du BARA viaaccess. har läst tråden välldigt snabbt så jag kanske har missat någon info om det här.
den måste då patchas med en Multicas mjukvara som har både viaaccess och conax..
den patchade EM VIA brukar vanligtvis vara 118 multicas. har du annan version än 118 är risken stor att du kör enbart viaaccess på den.
btw när man lägger in EMU:n så e man tebax till 118 igen. EMUn är oxå mjukvara som är uppbyggd på 118 mjukvaran. alltså en editat 118 version. om inte dom använder sig av en annan mjukvaru version nu. annars är EMUn oxå en 118