Har köpt en multiprog. 3.6 usb, hur ställer jag in den så att jag kan
köra "piraten" till mitt m2 kort?
Utskriftsvy
Har köpt en multiprog. 3.6 usb, hur ställer jag in den så att jag kan
köra "piraten" till mitt m2 kort?
ladda ner bananen från adteknik ställ den i penikcs m2
Ladda ner Multiprog från www.adteknik.se
ställ brännaren i phoenix 3,58
kör piraten...
titta på tv ;-)
Har nu kommit så långt att jag har kontakt med
brännaren, spänning till och röd diod lyser, men
det är något somm saknas ändå för när jag kör
piraten blir det bara fel...vad saknas?????
Vad får du för fel?
Kryssa bort High speed
Välj rätt port
Piraten=com1, normal hastighet, usb port, blir faild. Provat olika
varianter som com 2,3 = fel port
Är felet tidigare, typ fel inställt i brännaren?
Update OS!
Som Kronblom säger, kör Update OS först sedan Progga
Tillbaka till sofflocket :wink:
Du måste in i enhetshanteran å fixa portarna i datorn av installera en comport ha usb brännaren i kör sen upgradering av drivrutiner så kommer datorn att hitta brännaren......
pc-n har kontakt med kortet, men spöket blir bara fel...os
går inte det heller....???
vad för comport har du ställt in i mutliprog för att få den att lysa? du vet i spöket finns bara comport upp till 4... i enhetshanteraren ska du kunna gå in på portar sedan inställningar för usb seriel port där inne kan du välja port. jag kör com 4 nu, du kan inte ha högre eftersom spöket inte stödjer mer än upp till com4
dessutom ska du inte behöva ställa phonix läget.. de kan va de som strular oxå. kör highspeed off sedan mp35usp UTAN att sätta den i phoenixläge.. men jag har testat både att sätta min usb 3.5 i phoneix läge innan spöket och inte sätta den alls i phoenix läge..
Jej ser nog felet som norrmannen sa: har com 5 på pc-n där
har jag brännsren....men som sagt finns ju inte på piraten...
Pån en igen, han andas fortfarande-.....
tips: på www.ADtekink.se finns intruktioner för hur man installar programeraren. man hittar anvisningar på support sidan. FAQ nr: "17. Hur installerar jag en ny drivrutin för USB?"
Well... nr 19 är nog aktuell i det här fallet
http://www.adteknik.se/swedish/faq.htm#19
ja de verkar så.. min dator valde 4 eller 5 sisst jag installerade om men jag har då bara 2 com portar.. har man 2 kan man följa guiden i slutet av den.alltså skippa inaktivering och avinstallen av rikitga com portarna. sedan direkt välja com 3 lr 4.. funkade för mig.