Hej!
Har en gammal programmerare som heter Cardmaster v.1.5. Finns någon mjukvara att ladda ner till denna för att programmera MII-kort? Den är idag användbar för Goldcard, silvercard greeencard och några kort till.
Utskriftsvy
Hej!
Har en gammal programmerare som heter Cardmaster v.1.5. Finns någon mjukvara att ladda ner till denna för att programmera MII-kort? Den är idag användbar för Goldcard, silvercard greeencard och några kort till.
Klarar den phoenix 3.58MHz? Det är det som krävs.
Ja = :P
Nej = :cry:
Cardmaster = :cry:
cardmaster det har ja inte hört talas om
Kan denna länk vara av intresse?
http://www.cardmaster.dk/
Där kan du säkert få mer råd och tips.
Eller http://www.westlandelectronics.co.uk...er_pc_pro.html om det är en liknande brännare?
Hej igen!
Tyvärr går det nog inte att vidareutveckla den. Den klarar absolut inte Phoenix 3.58. Var och kollade på både den danska och engelska sidan, men fick inte fram något direkt matnyttigt. Man kan väl säga att den här Cardmastern har ändå betalat sig med råge. Tackar för tipsen Ni skickade!
Men okej, det är väl ändå inte hela världen. Det finns någon dansk firma som sålde ett paket, med både ett kort och brännare för en dryg tusenlapp. Det kan det väl vara värt! När nu det mesta från Viasat försvunnit får man hitta på något annat. :roll:
Ha´de bra på Er! :smile:
/Satlom
Du KAN ju titta på några av V*as*ts kanaler som fortfarande har det gamla systemet. Dessa nya brännare som MP3.5/3.6 samt Infinity klarar både Phoenix 3.58 samt de flesta kort på marknaden. Lycka till
Hej igen!
Jodå, jag har det gamla guldkortet kvar i satellitmottagaren och ser de kanaler som finns kvar i V*a*a* med det gamla systemet. Nu var det ju ganska längesen man behövde göra en omkodning. Jag har f.ö. det s.k. familjepaketet hos CD... och betalar för det!!!!
Men Du vet, det är ju sporten att kunna fixa CD komplett utan abonnemang.... Får man det att funka är det ju alltid en kick! :D
Jag lär säkert komma tillbaka till forumet under resans gång!
Mvh Satlom
Men isch då! Hur länge har du familjepaketet kvar då? Skaffa en MP3.6USB för en penning och MII-kort så är detta fixat o du kan se ALLA CD:s kanaler. DÅ får du din kick...varje gång koderna kommer ut, jag lovar! :D
Hej igen!
Nja, det är ju allt några månader. Man får väl stå ut. Grejerna är på gång. :smile:
Satlom
Hej igen!
Blev problem med förra beställningen av grejerna. Ska göra ett nytt försök, på en annan firma, dock ska jag personligen åka dit. Åker till Malmö.Finns ju en bekant firma där som säljer bl. a. satellitmottagare. Men det är ju inte det jag ska ha. Är det någon som vet om de har alla övriga prylarna man behöver?
Mvh Satlom!
Vilka prylar pratar du om? Ring och hör med dem för säkerhets skull. :)
Hej igen!
Kicken har kommit! Med hjälp av Er på forumet har jag numera ett komplett CD-utbud.
Notera, jag har inte behövt ställa en enda fråga ang. programmering och installation. Jag har nyttjat det som många refererar till, "använd sökfunktionen". Det har fungerat klockrent. Gjorde det jag skulle, satte i kortet och allt fungerade. :D Tills vidare ialla fall!
Tack alla Ni som bidragit med infon! När jag blir mera påläst hoppas jag komma med några bidrag också!
Mvh Satlom!
Tjena. Här sitter jag med 1 st smartmouse från A*ms*t och ett tomt kort. Jag har letat med sökfunktionen men inte hittat nåt användbart om programmering. Eller så fattar jag inte hur man gör. Ska jag vara ärlig så har jag aldrig sett en sån här manick förut. Nån snäll som kan referera till nån sida med programmering för "dummies"?
MVH Hogga
Dom brukar normalt ställas in med byglar, men default brukar vara phoenix 3.58
Lägg bara på ström så ska en lampa tändas på den, då är den aktiv
Vad du ska göra sen beror på vilket kort du ska programmera
MII= kör spöket
titanium = Kör Titaniumloader
Jag har ett m2-kort som jag skulle vilja få att passa i min box!
Alltså, jag sätter i usb:n i datorn och den andra i brännaren?
Behöver jag nån mjukvara?
Ja då har jag med hjälp av a*-tekniks hjälp lyckats installera drivrutinerna! Nästa potatis?
Spöket???
Nu fattar jag vad "bananen" är som man läst om på forumet!!!
Hogga
Är det Ad-tekniks lilla röda som du köpt?
Det följer väl med nått som heter config-nått, ställ den bara i phoenix 3.58 och kör spöket (MII.exe)
Det följde inte med nåt, men jag tog hem "bananen". Där har jag ju config, men inget mII.exe! Vad har jag missat?
Hogga
Bananen fungerar INTE om det är den röda
Hämta rätt programvara här http://www.adteknik.se/swedish/downloads.htm
När du installerat det och ser att du fått en ny virtuell comport hämtar du spöket här http://www.comhit.net/viewtopic.php?t=13106
Sen har du strax bild :P
Hur ser jag att jag fått en virtuell comport?
Hogga
Heerregud. Varför alla dessa dumma frågor????
Det var ju skitlätt!!!! Ibland tänker man bakochfram!!!
Tusen tack T-bird.
Hogga.
Ursäkta , måste ner och glo.
Hej!
Väldans vad detta inlägg har utvecklats med många visningar och svar! :clap: Det började med min fråga om min gamla "Cardmaster" och slutet har vi nog inte sett än... :smile:
F. ö. kan jag tala om att det blev en "Infinity USB Phoenix" plus ett Mll-kort. Detta tillsammans med 9902 och original CA-modul. Verkar att fungera fullständigt klanderfritt.
Mvh Satlom!