Com hem ska tydligen satsa på fler nischkanaler, som lanseras under hösten och vintern, enligt Dagens Media. Klart man blir nyfiken, vilka kanaler kan detta vara. Någon som har några förslag?
Viasat Sport 2 & 3 kanske? BBC Food? Fler MTV-kanaler?
Utskriftsvy
Com hem ska tydligen satsa på fler nischkanaler, som lanseras under hösten och vintern, enligt Dagens Media. Klart man blir nyfiken, vilka kanaler kan detta vara. Någon som har några förslag?
Viasat Sport 2 & 3 kanske? BBC Food? Fler MTV-kanaler?
Jag gissar på samiska Oddasat.
Det roligaste idag :lol:Citat:
Ursprungligen postat av arkad
Länk till just denn nyhet!
Läste det i pappersversionen av Dagens Media eller Resumé. Artikeln hadelade om annat men det nämndes att com hem satsar på fler nischkanaler. Jag ska leta lite på nätet.Citat:
Ursprungligen postat av Noreply
Om du hittar så vet du var du skall posta :wink:Citat:
Ursprungligen postat av the varan
Varför inte fler "Hemspråks kanaler" de har ju så få av dem.
Man kan ju undra hur många tittare som ryska euronews har. :) Borde finnas en o annan kanal som ComHem skulle kunna ta in istället för den, ViaSat sport 2 och 3 till exempel.
Vill ha mer riktig porr i tv:n...
Precis! Fram för tysk anal-porr :P
När det gäller porr så skall det ta mig f*n vara stora j*vla siliconpattar och inget annat :roll:
Nu återgår vi till en anständig nivå på diskussionen tack
Jag saknar en kanal som jag hade när jag var stolt parabolägare. B4U hette den, en Indisk kanal. Hur bra som helst.
tror det hela är en prisfråga.. Ryska Euronews=0kr i avgift för comhem, ViasatSport2=massa kronor att betala
Dessutom ska man inte förringa betydelsen av hemspråkskanaler. Tänk er själva hur det skulle vara att flytta till ett annat land. Frivilligt eller ej.
Om man skulle bo i Spanien eller Irak eller nåt så skulle det vara rätt ok att kunna få in SVT på kabeltv'n.
Anledningen till att ryska Euronews ligger som en egen kanal är väl att den ljudkanalen inte får plats på den vanliga Euronews-kanalen? Vete fan om Euronews är gratis för com hem. De får nog allt betala ett par kronor per hushåll.Citat:
Ursprungligen postat av ehrlin
När com hem nu anser sig ha råd och plats för så många hemspråkskanaler hoppas man att även fler kanaler på engelska / svenska tillkommer. Com hem har uppenbarligen danska TDC Kabel-tv som förebild, deras kanalutbud ser ut så här:
http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat;jsessionid=BwWxnhyyQT0GMThLvHzV26YQMg9ZRGQG bCkZxtZJVN3LDzJ8TBxv!1963889805?_nfpb=true&_pageLa bel=sprogpakker&_nfls=false
Några kanaler jag kan tänka mig att com hem tittar på för möjlig vidareutsändning är:Citat:
Ursprungligen postat av madgunnar
Motors TV
Adventure One
BBC Food
Reality TV
Viasat History
Fashion TV
Showtime
Performance Channel
VH1 Classic
MTV Base
MTV Hits
Viasat Sport 2
Viasat Sport 3
Kul om com hem skulle läppa loss och lägga in allihopa. Men det lär ju aldrig ske...
Sci-Fi channel måste in i Comhes utbud!
Sci-Fi fanns i en nordisk version som låg i com hems utbud under slutet av 90-talet.Citat:
Kanalen lades dock ner och finns nu endast i UK och den versionen får inte sändas till Sverige.
Vad jag hört lär även UK-versionen vara nedläggningshotad.
Ägarna, Universal, vill tydligen göra om den kanalen "13th Street" som finns i flera andra länder.
Den engelska varianten är skit. Det är den amerikanska kanalen jag vill ha hit! Tekniken finns ju för att få hit den billigt så jag förstår inte varför Comhem snålar som dom gör med allt?Citat:
Det handlar naturligtvis inte om teknik, utan om rättigheter. Alla sändningsrätter för filmer och tv-serier gäller per land. Sci-Fi Channel har rätt att visa sina program i USA men inte i Sverige. Här kan det vara någon annan kanal som köpt rättigheterna till samma serier.Citat:
Skulle de amerikanska kanalerna även införskaffa rättigheter för alla sina program internationellt skulle svensk tv inte kunna visa ett enda amerikanskt program. Men amerikanerna tycker att det är mycket bättre och ger mer pengar att sända till lokala kanaler i t ex Sverige. Med andra ord, det du önskar är tyvärr omöjligt.
http://www.accringtonweb.com/forum/i...ies/camera.gif Busted!!! Precis så sa en kille på supporten på Comhem när jag pratade med honom tidigare i veckan. Alltid kul med folk från Comhem på forumet!Citat:
vanliga "ESPN SPORT" inte heller dumt
Japp. När jag såg att dom skulle börja sända ESPN blev jag överlycklig men lyckan var kort. :(Citat:
Ursprungligen postat av blomman75
Hur kul är det att betala för att se sport från -84?
Undrar hur många, om nån, som valt den i 8 favoriter eller som ala carte...
"Vanliga ESPN"? Dom har en massa kanaler över hela världen. Chansen att du skulle få amerikanska ESPN i Sverige är obefintlig. Kanalen är inte ens möjlig att plocka in i Europa. Möjligen kommer det en europeisk eller nordisk version, vilket det iofs har ryjtats om.Citat:
Ursprungligen postat av ktd
Aldrig tänkt på att det han sa kanske var sant? Vill du ha amerikanska kanaler i Sverige får du börja med att ringa och övertyga kanalerna om att börja sända till Europa. Fram med telefonen och börja ring USA.Citat:
Jag skulle kunna räkna upp 200 amerikanska kanaler som jag skulle vilja kunna se. Tyvärr är det omöjligt om jag inte flyttar till USA. Kanalerna måste vara tillgängliga i Europa för att vi ska kunna se dom.
Och jobba för Com hem!? Nä, jag tror inte det vore nåt.
noreply är sjukt besatt av comhem
Då är väl detta rätt forum? :D Själv är jag lika besatt.
Citat:
Ursprungligen postat av arkad
Själv är jag mest less på Com slem, kommer inte via sat sport 2&3 innan våre så skickar jag tillbaks dekodern och köper ett parabolpaket
Håller med om att det är jävligt ruttet att kanalerna inte finns. Samma sak med de sex TV1000-kanalerna, inte för att jag skulle betala för dom men ändå. Com hem och Viasat verkar ha svårt för att komma överäns.Citat:
Ursprungligen postat av Berra54
In med Comedy central!!!
Det vore fint men jag tror faktiskt inte att comhit forumet kan ordna så vi får in en kanal.
Skicka istället runt en lista med kanaler du vill ha in, samla namnuderskrifter och sedan skicka till com hem.