Vilket kort kan man använda för att få in Sky Digital? Vill få in Horror Channel som dom sänder där! Deras kryptering på just den kanalen är FTA om jag inte är helt ute och yrar. Och vart kan man få hem koder till utlänska utbud?
Utskriftsvy
Vilket kort kan man använda för att få in Sky Digital? Vill få in Horror Channel som dom sänder där! Deras kryptering på just den kanalen är FTA om jag inte är helt ute och yrar. Och vart kan man få hem koder till utlänska utbud?
FTA = Free To Air = Okodat
Bara att vrida tallriken och titta
Hej
FTA är ingen kryptering, det betyder Free To Air och säger okodat.
Men du får nog ingen bra mottagning med normalstor parabol.
Mvh Kalle
ok det va som fan :) alltså jag behöver inte ens ett kort? Jag har en parabolantenn som är 80Cm det kanske är för tamt?
hehe korden är du också skräck films fanntast?
villken satellit ligger sky digital på?
om horror channel är nått att ha så köper ja mig ett till huvud till talriken är det någon som har kollat på denna kanal som kan beckräffta om den är bra?
den ligger på astra 2, 28.2 grader öst tror jag ...kolla på lyngsat.com eller nått sådant.
okej har du kollat på den?
T-bird ja för fan skräck film är det bästa! :evil: Alltid härligt med några vampyr filmer. Men tror ni det är lite svårt att få in den kanalen med en 80cm tallrik?
Om du bott i england hade du nog kunnat ta in den med mindre än 40 cm.. nu är det helt beroende på var du bor i Sverige.. Om man kollar på footprinten så skall det gå med allt från 40 cm i skåne, västkusten och 1m+ i norraste delarna..
Den beamen är ganska snäll mot oss i skandinavien
(har inte testat själv dock utan bara kollat in footprinten på lyngsat!)
Hittar inte det på lyngsat! är för mycket information och ingen sök funktion!!! :cry: Bor i härnösand iaf och det är en bit upp. Hoppas jag får in kanalen. Hoppas det är bra skräck där oxå och inte bara en massa dynga.
testa 90pbol med 1 llmb det ska även med en 80 med 2 lmb,s
Är de lättare att få in astra 2 d om man har en lnb istället för 2 st. Testade de när jag hade 2 st lnb men lyckades inte få signal på astra 2d.Man ska ju ändå ha över 1m talrik om det ska fungera fattar jag. Horror channnel får jag in på eurbird 1 som ligger på samma ställe som astra 2. men jag har 2 st lnb och undrar över om den andra lnb passar in så jag kan ta in något annt än astra2 och eurobird1.