har provat allt vad som står att läsa med problen med M-II korten det sista. Jag har samma problen som ni andra att kortet inte hittas men jag har en M-II brännare som inte vill koda om mitt kort så är det någon som vet och kan hjälpa mig??
Utskriftsvy
har provat allt vad som står att läsa med problen med M-II korten det sista. Jag har samma problen som ni andra att kortet inte hittas men jag har en M-II brännare som inte vill koda om mitt kort så är det någon som vet och kan hjälpa mig??
Uppdatera os innan bränning! :D
majos :) :)
går ej att göra det. han hittar ej kortet
har du laddat hem rätt drivrutiner?försök att klämma ihop brännaren. drivrutiner hittar du på www.adteknik.se
wiggen-cx det är en M-II brännare så dom drivrutinerna funkar ej
är det en smartmouse är det en m2 frän keycard så måste du ställa in rätt comport
har bara en comport så det går ej att ta fel
du måste ändra comporten på spöket
har provat alla fyra men när jag kör på ettan så får jag" Failed to get an ATR" så jag vet ej vad jag skall göra.
Brännaren i Phoenix 3.58 ?
Dra ut kortet nån millimeter ur brännaren?
vad har du för brännare ?
Hade samma problem förut, då laddade jag ner något gammalt M2-progg och "programmerade" kortet en gång. Därefter så funkade det att progga med senaste spöket.. tyvärr kommer jag inte ihåg vilket program det var! :(
köpte brännare till kompisar,har samma problem på 2 håll men en tredje gick det direkt men om det har någon betydelse så den som funka direkt var förra omkodningen dvs runt 15 oktober
jag vet att det var problen då de uppgraderade spöket men är det så att det går att få tag i en gammal fil så är jag glad om någon har den
SSH har sin gamla liggande från 6/7 http://www.sshfiles.hosted.tv/
PDK har också en kolla i readmefilen till spöket för länk
Vet dock inte om det är det som är problemet i ditt fall, du verkar ju inte ha någon kontakt alls.
Lyser lampan när du lägger på ström?
Kan du testa en annan sladd.
jag använder bara spöket så jag slår aldrig på strömen om det är det du menar , men lampan lyser när den försöker programera kortet.
har prövat med förra månadens kod men samma problem. fungerar perfekt med min egen mp3,5a vad gör jag för fel.har rätt strömoch har rätt ingång lampan lyser men kortet laddas ej med os eller prog. Kan det vara brännarna köpte 3,1fugerar perfekt och 2fungerar inte
T-bird programmet som är på ssh har jag provat och jag har ingen kontakt med kortet.
så det blir väll till att köpa en ny brännare, eller tror du att korten är trasiga ?
korten är helt okey går och bränna med mp3,5a utan problem.måste vara brännarna i så fall.köpt på keykard,brännare med 1 m2kort, ca600kr
ja det stämmer så då blir det att åka till Alingsås då. ni skall ha stort tack alla som har hjälp mig Tack.
Om du nu har en MII brännare = vanlig simpel smartmouse/phoenix, hur ska den fungera om den inte får ström?Citat:
Ursprungligen postat av anders_linde
Hur har du burit dig åt tidigare?
jo då jag har en adapter och späningen ligger på 4.5V. och den lyser när den försöker kontakta kortet. men kan det vara att det behövs en ny mjukvara till brännaren??? för jag har problem efter att det kom ut en ny vers. av spöket
i phoenix läge ska brännaren lysa konstant, inte bara när den försöker kommunicera med kortet. polerna på adaptern är rätt? minus på mitten om det är en phoenix brännare?
// Jagaren
MII brännarn är stenkorkad den behöver ingen egen mjukvara, bara ström.
Ska den inte matas med 9-12V ?
om jag inte är ute och reser så ska det vara 9v till brännaren men det hjälper inte mig för det har jag till min smartmuse brännare