Hej!
Kul att cd funkar igen....men är det någon mer än jag som har problem med att kiosk kanalerna inte funkar.
tacksam för svar
hälsn
Stivan
Utskriftsvy
Hej!
Kul att cd funkar igen....men är det någon mer än jag som har problem med att kiosk kanalerna inte funkar.
tacksam för svar
hälsn
Stivan
No problems here...
pröva programera om kortet
.....tyvärr så funkade det inte med att programmera om kortet, står fortfarande kodad sändning.
tack iallafall.....något annat förslag någon?
hälsn
Stivan
va har du för box???testa med att dra ut kortet i med igen norsk resest
jag har en humax, och det där med att ta ut kortet och in igen fatta jag, men norsk vad??
förklara ngn...tack på förhand
Norsk reset = boxen strömlös :lol: :lol:
hihihi....sorry det fattade jag inte, 5 öringen trillade inte ner riktigt där. men visst då testar vi det också.
tackar :oops:
det var värt ett försök men tyvärr så funkade inte det heller.....
När slutade dom fungera då?
Sista kodskiftet eller...?
japp...precis innan koderna försvann, jag hade ngra kanaler i några dagar men ej kiosk. Jag kodade om mitt kort den 10/1, eftersom jag vart bortrest under en period.
tack!
justera parabolen
ok, ska testa det också, kanske att ngt har hänt med tanke på hur kraftigt det har blåst....
Kolla så parabolen verkligen sitter kvar...
tyvärr så funka inte det heller. ja eller detta hände. jag knappade in alla siffror frekvensker och gud vet vad, fick bra signal kvalite 99% och hyfsad signal nivå 65%, sparade satellit positionen och gjorde en kanalsökning, alla 12 kiosk kanalerna hittades.
Jag fick bild i typ 1-2 sek och sedan blev det vart igen, och kodad sänding skylten poppade upp igen.
första gången när jag sökte kiosk kanalerna hände aldrig detta, vad kan vara fel nu då tro?
prova ställ dig på kiosk kanalen och dra ut kortet och sätt in d igen...
Det måste vara något skumt med ditt kort kamrat. Men stay online så är det garanterat någon som kommer att hjälp dig. Kanske testa att progga med gammal fil och sen med nya igen. Jag vet att du testat det här men det kan sparkas igång av märkliga saker som inte går att förklara. Vet såna som proggat det 10tals gånger o sen helt plötsligt så funkar det. Ledsen men jag kan inte hjälpa dig mer en så. Säkert någon som kommer att hjälpa dig T_bird,rej, eller någon annan smart gubbe här på forumet...
prova att göra en ny kanalsökning , du kan ha fått in gamla frekvenser som är döda :)
Nej det tror jag inte! Han har ju redan gjort det och han får ju bild i några secunder sen blir det svart igen. Tror det är knas med hans kort...Citat:
Ursprungligen postat av johan455
Nu vet ju inte jag om du har mer än 1 kortläsare i denna. men.... testa att ta ur övriga kort och testa även att stoppa kortet i en annan läsare. (detta förutsätter förstås att du har mer än ett kort och/eller flera kortläsare i din box) :P
tack för alla bra förslag, jag ska testa dom alla och se om det funkar, för att svara på en av frågorna jag har två kortläsare i ett av dom sitter ett gammalt guldkort till viaccess och i den andra så har jag MII kortet....
Det är inte så att du precis skaffat nått nytt trådlöst hemma eller bytt plats på gammalt, det kan också störa ut kanaler
...iofs så har jag ju en trådlös telefon hemma, men den har jag ju haft hela tiden
flytta på den eller koppla ur den då ? se om du får bild då. de e tydligen ett vanligt fel. och de brukar vara biljett och kiosk som ballar ur när telefoner stör.
Bara en tanke.
Prova titanium om du har MII eller mII om du har titanium för att se om din box är känslig mot det ena kortet.
du menar lägga in en titanium fil på MII kortet?
@Stivan
Har du titankort? så prova med titanfiler härifrån.
tyvärr inget titankort, o lägga titanfiler på ett MII kort funkar väl inte eller??
Du skrev att du progga den 10/1 :oops:
jag har nu oxå porvat med att stå på ngn av kiosk kanalerna och ta ut och sätta tillbaka kortet, det funkade inte, och även dragit ur den trådlösa telefonen inget fel där heller....mysko. vad åter står, ska jag koda om kortet med gamla filer eller testa den nya tills det funkar....har hört ngn som försökte typ 10 ggr innan det funka.
japp, den 10/1 med filer som kommit ut den 29/12, va på semester och kom hem den 9/1, så jag fixade kortet dagen efter. varför? något knas där tror du eller?
@Stivan
Gör nu oss en stor tjänst och hämta hem den här filen: http://www.comhit.net/viewtopic.php?t=15244
Packa upp den på ett ställe på datorn typ c:\m2 17-1-05
Så du är 100% säker på att det är den senaste filen du bränner.
Lycka till
visst iga problem....fast jag kanske ska tala om att det är den filen som krånglar för mig. Iofs så ladda jag ner den fr STOPSTOP men det har väl ingen betyldelse. Det där jag skrev m 10/1 va att efter att jag laddat ner den och brännt kortet det var då kiosk kanalerna började knasa....inget annat.
men visst vi kör på den igen.
Har samma problem!
tack gode gud(ja eller inte rättare sagt), att ngn mer än jag har dessa problem, annars tror väl ngn att man är helt blåst när det gäller.
StIvan jag lider med dig, hopps du löser det!!! Men jag kan inte sluta att skratta åt dina innlägg!!! Du skriver för jävla ball!!! Hoppas du kommer igång snart!!!
hihihih.....tack för den. Jaaaa men vad ska jag skriva då?? jag HATAR när jag är så jävla hjälplös ju, som om det skulle va första gången jag programmerade ett kort eller??? Man kan ju börja undra eller??
hahahah, grym är du man...Kolla om någon bor nära dig...Det är ju en lösning, kanske någon kan komma över och titta på problemet...Själv så är jag i Gbg...
ignorerar du det jag skriver?Citat:
@Stivan
Gör nu oss en stor tjänst och hämta hem den här filen: http://www.comhit.net/viewtopic.php?t=15244
Packa upp den på ett ställe på datorn typ c:\m2 17-1-05
Så du är 100% säker på att det är den senaste filen du bränner.
Lycka till
ignorera?? nej det gjorde jag inte...ser du inte svaret lite längre ner?Citat:
Ursprungligen postat av Samoth