va uppe på vinden och hittade min gamla analoga motagare
triasat sr 4007 med ett guldkort hur gör jag för och bränna in nya
koder . vad ska jag ha för pogram
Utskriftsvy
va uppe på vinden och hittade min gamla analoga motagare
triasat sr 4007 med ett guldkort hur gör jag för och bränna in nya
koder . vad ska jag ha för pogram
gå in på http://www.sat-key.org/ navigera dej till "Pic file for d2mac channels" tanka ner den. ladda den i t.e.x. AD-Tekniks multiprogram. Programmera kortet under "pic" (kolla att det är 16F84).
När kortet är programmerat är det bara att stoppa det i mottagaren. Nu vet jag inte hur det är med kompatibilitet för just den mottagaren. Jag var ganska ung på "den tiden" och sysslade inte med detta då. Men det är la detta vi har våra veteraner för :wink: :D
har du länken till AD-Tekniks
www.adteknik.se den var knepig va :lol: :wink:
får inte gång brännarem kör på com 1
Vad har du för progger då?
Är det en MP 3.5? Använd isåfall Multiprogrammer 1.80 (Bananen)
Har en MP 3,5.Har även bananen.Måste man installera några drivrutiner?
Inte om du har en seriell + "normal" dator
Om du bara hämtat exe filen så prova med installern, den innehäller nödvändiga dll:er, finns hos adteknik
var hittar jag exe filen
Gå in på download, där finns 2 varianter
En är bara exe filen och den andra är komplett installer
hur ser man vilket guld kort man har ?
om det inte finns nått som du är rädd om på kortet så är det bara att köra en autodetekt
rätt ny på detta är det bara köra det i brännaren eller behövs det något program
Program behöver man alltid :D
Vad har du för progger?
@thomas
Även om du har ett vackert namn, så måste jag fråga dig! vad är det du inte förstår, T-bird svarar ju dig. Läs nu igenom svaren en gång till. :)
e det samma som till cd.
bananen har aldrig testat viasat?
Gör bara som Klas skrev. (multiprogram =bananen)Citat:
gå in på http://www.sat-key.org/ navigera dej till "Pic file for d2mac channels" tanka ner den. ladda den i t.e.x. AD-Tekniks multiprogram. Programmera kortet under "pic" (kolla att det är 16F84).
När kortet är programmerat är det bara att stoppa det i mottagaren. Nu vet jag inte hur det är med kompatibilitet för just den mottagaren. Jag var ganska ung på "den tiden" och sysslade inte med detta då. Men det är la detta vi har våra
har en usb 3.6
Ja? bananen gör ingen skillnad om du kör usb eller seriell.
finns de nogot anat brännarpogram får inte gång brännaren
med bannanen
Du får nog börja beskriva dina problem annars är det svårt att hjälpa till :wink:
För det är bananen som gäller och inget annat
inställningar i bananen.
när de gäller guldkort. inget phoenix mode alls. de är bara M2/titanium/basiccard och någgra till nyare kort som kör i det läget.
den kretsen du ska ställa in är pic 16f84 eprom 24c16.. ladda hex filerna och bränn.
finns ett program på adteknik som funkade klockrent till seriella mp3.5an, de heter mp version 6 eller mp7 beta. de hanterar guldkort. men i usb brännaren är jag osäker på om de fungerar.
jag är lite osäker på alla inställningar för jag sitter på jobbet och har inte bananen framför mig.
men som T-bird säger. föklara tydligare. så får du förmodligen ett tydligt svar.