Tjena.. är HELT ny på detta och ber om lite frågor..
Jag har en Thomson DSI 35 TH Mottagare.. JAg undrar om jag kan köra med piratkort? ÄR det enkelt att fixa? behöver jag göra nåt? varenda länk och info öppskattas!!
Utskriftsvy
Tjena.. är HELT ny på detta och ber om lite frågor..
Jag har en Thomson DSI 35 TH Mottagare.. JAg undrar om jag kan köra med piratkort? ÄR det enkelt att fixa? behöver jag göra nåt? varenda länk och info öppskattas!!
du behöver uppfinna ett piratkort
du behöver inte kolla runt på forumet i mer än 10 sek för att förstå att det inte finns några fungerande piratkort för svenska/nordiska system, jag gissar att du inte är ute efter nått på övriga system isf =)
okok.. då är jag med? men vad är enklaste sättet för mig att se pirat tv då ? eller måste jag köpa ett abonnemang och betala för hela skiten? Finns det ingen mottagare? eller sätt? eller nåt? hur gör ni när ni vill ha pirat tv?
Själv kollar jag på ESPN streamat på internet via ett program som heter coolstream. Andra delar på ett abbonemang via Card Sharing. Det är väl de alternativ som finns. Går väl att rikta in parabolen mot lite spejsiga satteliter som sänder lite konstiga kanaler också.. fast att kalla det pirat är väl att ta i!
Bor du i en lägenhet med kabelvision, så kan du bygga dig en egen piratdekoder så få du in rubbet via den. Länk till ritning hittar du i forumet via sökfunktionen....
ehrlin Det där låter mycket mycket intressant.. Alltså Streamade kanaler via internet.. Det har jag sökt efter länge utan resultat.. nån länk och lite info = Me like :D
Thåström: jag bor i villa tyvärr..
http://www.coolstreaming.org/
Detta program fungerar.. dock bara asiatiska kanaler men en hel del trevlig sport som premier leauge, champions leauge och golf m.m
http://cybersky-tv.net/
Detta program är inte släppt än p.g.a lite problem med lagen.. Förhoppningsvis släpps det snart, och det verkar vara bra. Ska tydligen vara ganska simpelt för vem som helst att dela med sig av sin tv-signal i det programet!
ok.. nja var inte riktigt så jag tänkte.. alltså jag vill ha åt canal+, Tv1000, Tv3 OSV.. Dessa kanaler på bästa sätt.. ovasett i vilken form..
Alternativ för att uppnå detta:Citat:
Ursprungligen postat av ShutDown
1. Vänta tills piratkort kommer. Kan dröja hur länge som helst (kanske aldrig kommer?).
2. Skaffa abbonemang.
3. Flytta till lägenhet med Kabelvision och skaffa den magiska lådan.
Surt, men sant... :roll:
Detta kan vad jag förstår bli verklighet med hjälp av program liknande det http://cybersky-tv.net/ har tänkt att tillhandahålla. För med hjälp av det ska vem som helst kunna dela ut video från sitt tv-kort! Typ cardsharing fast i mycket större utsträckning.Citat:
Aj fan.. var jäävligt surt.. förr var det mycket enklare.. Alla betalkanaler på ett jävla kort.. inklusive dom där extra dyra 50kr per film kanalerna.. Det var tider det.. hoppas verkligen det du snackar om ehrlin kommer upp på nätet..
Atrix.. ditt 3Dje svar där.. Låter intressant eftersom jag så småningom kommer flytta hemifrån.. tar över farsans lilla 1a =). Hur fungerar detta?
När allt ska bli digitalt hösten 2005-2008 så lär även hemmabygget till kabelvison vara värdelöst...?Citat:
Det finns de som motsätter sig införandet av digital-tv hos Kabelvision. Det kostar tydligen en del att genomföra. Kabelvision tar istället in digital signal som Comhems utbud utan dekoder och splittar ner den analogt till respektive bostad.Citat:
Ursprungligen postat av Thåström
Shutdown: Är det Kabelvision dit du ska flytta? I så fall är det bara att köra! Ingen separat dekoder behövs. Sök på forumet om hur du ska gå tillväga. Har ej den kunskapen, men vet att en polare kör detta upplägg.