Nebula DigiTV och Betalkanaler...
Hej
Jag har idag ett Nebula DigiTV PCI kort. Kortet i sig är mycket bra och håller hög kvalité. Den mjukvara som medföljer kortet är även den av hög kvalité.
Problemen börjar då man vill se kanaler som kräver CAM/CI och ett programkort. Det finns idag en lösning för TopUpTV(Storbrittannien) från Nebula om man kör deras DigiTV applikation version 3.2 eller senare. Denna lösning använder sig av en sk SoftCAM, dvs en CAM emulator. DigiTV programvaran stödjer delar av mer eller mindre publika plugin api:er som används i andra DVB applikationer.
Jag har lagt ner en hel del tid på att få Nebulakortet att fungera med en MP 3.6 smartcardläsare och mitt orginalkort från Boxer. Under resans gång har jag testat de flesta kombinationer av SoftCAM pluginer och Cardserver/client lösningar som anses finnas till Viaccess.
Dock utan större framgång...
Jag har nu tröttnat på att experimentera med dessa i största utsträckning odokumenterade pluginer. Jag har istället köpt ett annat kort som bevisat fungerar med Boxer och dessutom har drivrutiner som gör att man kan använda valfri mjukvara, inte bara korttillverkarens egen. Kortet heter FireDTV-T och finns att köpa på www.digital-everywhere.com
Om du 'dofsen', eller någon annan är intresserad av att köpa mitt Nebula, skicka pm eller svara på detta så kan vi lösa den frågan.
/F