-
Åska
Hej!!!
Nån som vet om det är kört med min Nokia 9802t den blev utslagen igår eftermiddag. Ett våldsamt åskväder drog förbi. Displayen är helt svart, inget liv i boxen.Har testat flera gånger att dra ur och stoppa i strömsladden, då dyker ibland upp 8888 eller _ _ _ _ på displayen men, den reagerar inte på nåt. Går det att reparera eller är den förstörd?
Mvh Tommy
-
Troligtvis förstörd, men du kan om du inte har garanti kvar att öppna boxen och kolla på säkringen, är den kolsvart så har du superkortis.
PS du har väl givetvis kollat att det är ström fram till apparaten :idea:
-
Hej Samoth!!
Såg du mitt tillägg i frågan. Lite liv är det i den men den reagerar inte.
-
Ahh det där stog INTE när jag läste ditt inlägg,, men iaf så låter det inte bra. Har du garanti kvar så lämna in det , annars be om ett kostnadsförslag. .
-
försök med en totalreset,finns nånstans i forumet,hur man gör.
http://www.nokia.se/support/digitalt...ioner9802S.pdf
-
Inte om åskan har slagit ner i apparaten, så hjälper ingen totalreset :(
-
Hmmm.
Och tyvärr så gäller inte garantierna heller när åska går in i utrustningen. Det enda som hjälper är åskskydd eller att man rycker ut den ur systemet (ALLA kablar).
-
och åskskydd funkar inte i ojordade uttag så många med lägenhet kan inte skydda sig mot det...
-
Hör med ditt försäkringsbolag! Har man tur kan man få en ny, fick iaf min moster och hon hade ingen garanti kvar.
-
Det där med att försäkring inte gäller vid åska är nog väldigt skiftande. De jag känner som drabbats (2st) har båda fått hjälp av försäkring.
-
Har lämnat in trådlösa telefoner 2 eller 3 ggr som gått sönder när åskan härjat. Alla gånger har jag fått tillbaka en ny telefon på garantin trots att garantin egentligen inte ska gälla. Tror inte dom kollar det så noga, säg bara att den gått sönder och att du inte vet hur det har gått till. Förhoppningsvis får du en ny.