Varför sölar de så f*ns med BitComets? Är det bara jag som har problem?
usch
Utskriftsvy
Varför sölar de så f*ns med BitComets? Är det bara jag som har problem?
usch
Samma här :(
beror nog inte på programmet, snarare på antalet seedare/leechare.
många som limitar sin bandbredd utåt med.. det som är största problemet antar jag...
Många måste göra det för att det ska gå snabbt å tanka hem. Jag tex. Det beror på att din dator måste tala om att du ska ta emot paket (Ungefär iaf) och om det inte finns någon ledig bandbredd ut så kan den inte det och man får inga paket skickade till sig. Jag tex har en 512Mbit lina och har max 50 kb/s ut. Alltså inte några stora förluster för andra. Sen kan det bero på brandväggar etc.Citat:
Ursprungligen postat av Leatherface
jag vet det.. men det kan vara likadant från en i samma stad som har 10mbit ut och samma isp... så det låter bara som bortförklaring för mig...
en 512kbit lina har förresten 64k/s ut....
på min 8/1 så stryper jag globala upload till 80kb och då flyter allt på fint både surf och nedladdning.Citat:
Det som du snackar är duplex. Vanligast för adsl är att man har halv duplex, dvs. att nerladdningshastigheten och uppladdningen använder samma bandbredd. I full duplex, som fiber har, är de oberoende av varandra, vilket leder till att man kan tanka fullt både upp och ner utan förluster.Citat:
Ursprungligen postat av electrified
precis och då tycker jag inte man ska ha 0.1k/s från fiber också.. att det för så där med adsl är för att det är assymetriskt... vdsl däremot är symmetriskt...
Jag menade att jag stryper den på 50 kb/s.Citat:
Adsl betyder" Asymmetric Digital Subscriber Line" Jag vet att min förra uppkoppling inte var assymetrisk men kallades för ADSL iaf.
Om du bara får 0.1Kb/s av någon med 10Mbit beror det med största sannolikhet på något annat. Vissa studentnätverk stryper hastigheten på vissa portar, Utanför nätverket och till vissa andra nätverk. Och så finns det andra flaskhalsar. Gör en traceroute så ser du vart problemet ligger..
Självklart finns de de som sätter låga uploads men om man använder bittorrent då så går det långsamt. Använder man DC eller liknande kan man säga till en OP och använder man kazaa får man skylla sig själv.
Det finns många som skriver 10Mbit och syftar på sin dl också.
Om de har en hårdvarubrandvägg som inte är ordentligt konfigurerad så kan du inte kontakta honom på rätt sätt heller.
problemet är bara på bittorrent.. ingen annanstans.. inge firewall,inge student eller annat tjafs... så det är folket där som är snåla helt enkelt...
byt client
prova bitlord (har de funkar perfa) , eller azureus
Är du säker på att du inte har någon brandvägg i modemet? Jag har flera kompisar som har SpeedTouch modem. De fungerar som en brandvägg. Om du har en router kan du vara säker på att du måste ställa in den för att det ska fungera.Citat:
jag har fiber 10mbit och inga routers eller annat tjafs... och som sagt jag har haft det mot folk på samma isp med 10mbit här i stan... så problemet är att folk limitar.... jag har 1100-1200k ofta på andra ställen... och även om jag hade haft det nu så har jag hållit på med nätverk sen början av 90 talet då man körde internet på unix prompt... så nog vet jag hur man ställer in sånt....
det är azureus jag kör.... finns de nån som är bättre för linux?Citat:
Ursprungligen postat av trollhattan
jag kommer upp i 800-900 kb i båda riktningarna sammtidigt
Har du kört en traceroute då? Det kan hända att ispn har en särskild väg för folk i samma nätverk och då är möjligt att de är speciellt belastade. Allt sånt märker du om du kör en traceroute.Citat:
en traceroute skulle ge typ 0ms till den där jag tog som exempel.. den tar ingen väg alls eftersam det är lokala nätet i stan... och det är samma till alla i princip...dom flesta har ja ingen speed alls ifrån så dom har väl helt blockat ips antar jag... testade ändra till port 80 nu och upload hastigheten gick upp från nåra 100 bytes till 200-300kb/s direkt (!) måste vara ispn som trafik shapar eller nåt på vanliga portar... men hittar inte var jag ändrar port för att ta emot också... hmms.....