Hej på erdär ute..
Kompisen som har cd familjepaket har fåt erbjudande om extra kort till tv nr 2-3-4 kortet skulle kosta 80 kr per månad, finns det något sätt för mej att använda ett av HANS kort ?
Tacksam för svar
Mvh:Kent
Utskriftsvy
Hej på erdär ute..
Kompisen som har cd familjepaket har fåt erbjudande om extra kort till tv nr 2-3-4 kortet skulle kosta 80 kr per månad, finns det något sätt för mej att använda ett av HANS kort ?
Tacksam för svar
Mvh:Kent
Hur menar du nu?
Han får ett till kort som han inte kommer använda som du undrar om du kan använda eller?
Förklara lite bättre :)
Tydligen så har CD kört igång med nåt erbjudande typ Viasats Tvillingkort. Om du pröjsar 80 spänn per månad får du möjlighet att se CD på upp till fyra apparater. Tekniskt sett vet jag inte hur det fungerar.
Du får väll en extra box samt ett kort för varje 80 kr du betalar per måndag (upp till 4 totalt). Kortet sa dom kunde flyttas till olika mottagare om kort serienummret stämde.
80 spänn varje måndag.. Fy fasen va dyrt.. :wink:Citat:
Ursprungligen postat av PrOsOn
Jo men man behöver tydligen bara betala för upp till 4 måndagar så det jamnar nog ut sig.... 8)Citat:
Ursprungligen postat av Lakej
cd kräver väl box id,då är kortet knutit till boxen.och då kan ni inte använda er av något framtida piratkort. men dom kan inte se om den ena är i umeå och den andra i mora. ska inte denna tråd ligga på cd????
Skulle tippa på att det inte kommer att ske nån kontroll av var boxarna står , dvs fritt fram att erbjuda grannen en egan box o familjepaketet mot en kasse pilsner i månaden.
det kommer box id låsning i början av nåsta år
Evex!
Var har du hört detta? Kommer även gamla kort att ID låsas?
Hmmm.
För att reda ut begreppen:
1. CD-korten är INTE knutet till någon unik mottagare.
2. För 80:-/månad så får du familjepaketet utan C+, förutsatt att du har ett abb sedan tidigare.
3. Du "får" en box med på köpet (bara 250:- i frakt !!!), om du vill.
Jag tecknade ett sådant paket och fick en extra box samt 2 extra kort, kommer att köra det tredje kortet i en Force (som var godkänd).
betyder detta att man måste vara abbonent på familjepaketet det räcker inte med att ha local eller c+ paketet?
Då får jag sitera mej sjäjv det kommer box id låsning i början av nåsta årCitat:
Ursprungligen postat av Evex
och då menar jag nästa år Så klart dom funkar i alla boxar idag efter som det inte är aktiverat Men abb som är tagna i år typ maj o senare är knutna men programvaran är inte upplladat inu
Och om det kommer p kort så kommer dom inte att vara beroende av något box id nr
Evex!
Jag får upprepa min fråga. Vad är källan till denna information?
CD egen
Betyder det att du har dragit en kabel från din första mottagare vidare till din 2..?Eller en till parabol..?Citat:
Ursprungligen postat av matkoh
Hmmm.
Just nu har jag 3 paraboler med totalt 7 mottagare igång (3 st Dreambox förståss), dessutom har jag 4 Robertboxer oxå. Många kanaler blir det !!
Så på din fråga Ja man MÅSTE ha en ny parabol eller dual-(quad-) LNB.