uppläggnings avgiften på nya viasat abb höjs från 390skr-595skr den 179 m.v.h.reidar
Utskriftsvy
uppläggnings avgiften på nya viasat abb höjs från 390skr-595skr den 179 m.v.h.reidar
Cheez... :roll:
Kan det inte komma piratkort snart?
Du får den stora äran att fixa det! :DCitat:
Ursprungligen postat av Atrix
majos :) :)
Ahh. Man tackar! Det festliga är att jag tillhör den del av dataanvändarna som tror att hårddisken är den där plåtlådan som surrar under skrivbordet, men jag ska försöka. :DCitat:
Ursprungligen postat av majos3
Ja, det skall tamejfan kännas att bli & vara Viasat-kund! :wink:Citat:
Ursprungligen postat av reidarberge
595kr???? va fan är det för löjligt. Det är ju helt sjukt.
Viasat har ju nyligen tecknat sändingsrättigheterna för F1, de väntar kanske att F1 vänner ska springa till butiken för att ansluta sig till Viasat :D
ni kan teckna viasatguld för 199skr i månaden kolla www.eklid.se där kan man frå startavgiften för 200skr om man tecknar viasatguld. med viss reservation för priset det kanske går att få det billigare.ni kan ju ringa och förhandla med eklid.det går inte att få något bättre pris än där
ja kan fixa bort alltihopa.. dvs startavgiften
...bara du tecknar 24 månader guld! Ett kanonerbjudande! :clap: Kön ringlar lång... :roll:Citat:
Ursprungligen postat av insigma
jo 24mån try&buy.. självklart.. har du sett nått annat ?
Jag är i så fall intresserad av ert "Must-Carry"- utbud. Kan du berätta vad det kostar, samt vilka kanaler som ingår i det paketet?! :whistle:Citat:
Ursprungligen postat av insigma
Släckning av analoga SVT1, SVT2 och TV4. Kan Viasat erbjuda ett abonnemang med endast dessa kanaler
Viasat kan erbjuda dig kanalerna SVT1, SVT2, SVT24, Barnkanalen, Kunskapskanalen samt SVT Extra mot en depositionsavgift på 750 kr. Avgiften återbetalas vid uppsägning av avtalet. För att kunna ta emot signalen krävs att du har en av Viasat godkänd digitalmottagare
Det blev lite kryptiskt det här...Ska jag tolka det som att Viasat erbjuder ovanstående kanaler när det analoga nätet är släckt? Var finns i så fall denna info? URL tack!Citat:
Ursprungligen postat av matuhl
info:viasat.se
hö... url till eklids erbjudande ang guld för 199:-, tack... hittar då inget på sidan
Skitsnack! Det finns ingen info om detta på Viasats hemsida! Det minsta paket som erbjuds är "Baspaketet" med 14 kanaler för 99:-. Det jag menar är "MUST-CARRY" utbud liknande Canal Digitals: http://www.canaldigital.se/templates...t____4145.aspxCitat:
Dessa kanaler är GRATIS! Canal Digital väljer visserligen att "fula till det" & höjer sin korthyra med 100% för kunder som bara vill ha detta "Local-utbud". Dock finns dessa kanaler att tillgå för de som bara önskar se på SVT TV4 & Femman. Viasat har inget liknande paket vad jag vet.
då har du kollat dåligt...
ni kan ringa tel står på www.eklid.se öppet i morgon lördag mellan 10,00-13,oo ha en trevlig helg
Nej, jag har kollat där jag och alla andra förväntar sig att info finns, nämligen under "Utbud"! Viasat har på detta sätt "maskerat" sitt "must-carry"-utbud. De är helt enkelt inte intresserade av att marknadsföra detta paket! Hade så varit fallet så hade det legat bland de andra paketen. Och varför skall en deposition om 750:- läggas?? Ingen box levereras för detta utbud. Eftersom abonnemanget kräver en Viasat-godkänd box, så förutsätter det att du: Köper en box av Viasat eller knuten handlare, är tidigare kund hos Viasat alt. skaffar en box genom t.ex. Tradera eller Blocket. .För någon box säljes väl inte för 1 krona när det gäller "must -carry"- utbud eller hur??! Dessutom tillkommer väl en korthyra på 249:-/halvår eller mer??!Citat:
Någon frågade varför jag hatar Viasat. Jag hatar INTE Viasat! Däremot är jag medveten om hur detta företag sköter sina affärer! Detta är bara ett exempel!
Jag vet, Canal Digital är också ett lumpet gäng TV-nasare, men dom är åyminstone så renhåriga att dom lägger detta paket bland resten av utbudet! Viasats marknadsföring suger & det BIGTIME!! :sick:
;) du är rolig du..
Vad kul att du tycker det! :wink:Citat:
Svara nu på mina frågor!
Ok, för det första så kan du inte jämföra med CD.s lokal paket det bör jämföras med viasat bas som from 1/1-06 även innehåller tv4
och till lokalpaketet ingår dessutom det heller ingen box, men det gör det till bas
vad gäller avgiften på 750 kr så står det klart att det är en depositionsavgift det nämns inga kortavgifter och då får man utgå ifrån det 8)