Vad holler Comhem med !Tar betald för kanaler som är fria.Lurar folk på pengar.
Utskriftsvy
Vad holler Comhem med !Tar betald för kanaler som är fria.Lurar folk på pengar.
DU är en buffel
Vilka kanaler då??
Kan det vara så, att du tänker på 249:-/halvår de tar KORThyra? Det gör ju även de andra också...
Nej, jobbar INTE på Skumslem.....
Com Hem tar bealt för FTA kannaler som RTS och RTCG. Men man behöver en vanligt satelit motagare och parabol för att få de . De ingår i 8 favoriter hos Com Hem.
har väl med rättigheter att göra.. antagligen måste comhem betala kanalerna för att dom tar in kanalerna i deras nät... det är inte bara att slänga in kanalerna hursomhelst...
Enligt deras sida tar dom inte nån kortavgift längre....Citat:
Ursprungligen postat av TouchMan65
Bara för att en kanal sänder fritt betyder inte att det är gratis för com hem att sända den. Troligtvis är det direkt till dessa polska kanaler du ska vända dig och klaga eftersom det är de som sätter prislistan för vad det ska kosta att sända dem. Alternativet är att skaffa parabol.Citat:
Ursprungligen postat av Dado2002
Varför tror du att han är intresserad av Polska kanaler?
Deras small-abonnemang är ju i princip en kortavgift (men med denna konstruktion kan de använda det som försäljningsargument). Tror att det är ganska ovanligt att folk skaffar detta, eller?Citat:
Ursprungligen postat av Johan
jag har haft 8 favoriter och haft en årligt korthyra, en denna bakade de in i månadsavgiften vid höjningen. De "glömde" dock kreditera redan erlagd årsavgift. När det gäller Com Hem och ta betalt så är det väl frågan om marknad och efterfrågan. Det som dock irriterar mig är att de analoga kanalernas ljud är så kasst. De kan ju medvetet välja att ligga kvar på monoljud på flera kanaler med argumentet att i digitalt sänder vi i stereo. När jag skaffade min box 2000 sa försäljaren att Comhem snart skulle ha hela grundutbudet digitalt. Det är fortfarande inte så och verkar till viss del bero på boxer och de andra nissarnas avatal med vissa kanaler. Hopas regeringen prioriterar okodade öppna kanaler i marknätet, det skulle sätta press Comhem med flera.
att det är mono på analoga kanaler beror på att det kostar för mycket med nicam converters för varje kanal.. det är samma i dom flesta kabelnät på analoga kanalerna... svt och tv4 är i nicam stereo då dom redan tas emot i nicam stereo i marknätet... sen om du vill ha hela utbudet digitalt ska du nog ringa och klaga direkt hos kanalerna istället... dom som vill ha betalt för at ligga i digitala utbudet.. fler okodade kanaler vill regeringen få in i marknätet får väl se om nån kanal är intresserad av det däremot.. dom kommer iaf få förtur dom som vill sända fritt... skulle väl vara bestämt i slutet av året vilka det blir som får nya tillstånd...
Jo jag har hört att dessa sägs vara dyra, nu är jag ingen expert men slängde com hem sina nicam converters till sina betalkanaler där de sände ut ljudet analogt i stereo. Tilläggas kan att man var vänliga nog att kasta ut fm-ljudet med mtv-ljudet i stereo för ett par år sedan. Jag vill inte gnälla men min poäng är att de har full kontroll över tekniken så de kan välja att styra oss dithän de vill ha oss.
Jo jag har sett det. Åas har väl inte säljarna hos elektronikföretagen blivit uppdaterade för denna information? Om den inte kallas kortavgift, kallas det för annat? Får väl höra med dem om detta när det blir aktuellt för mig att ta ett abb.....Citat:
Ursprungligen postat av Johan
De tar ju närmare 40 kr/månaden för att få viasatkanlerna digitalt, är inte det ett rån så säg! Vet att det förmodligen går ner i viasats ficka men det är likafullt ett rån. Ska det kosta lika mycket när det analoga nätet släcks?!
comhems analoga nät kommer inte släckas ner.. bara marknätet...
Citat:
Ursprungligen postat av ibi
bluf=bluffCitat:
Ursprungligen postat av ibi
holler=håller
betald=betalt
:D
Jag kanske minns fel men började inte svt betala "rättigheterna" för programmen de sänder för ett par månader sedan? Anledningen var (om jag inte minns fel) att svts kanaler skulle bli fta via digital tv. Men comhem sänder fortfarande kanalerna krypterade. Oh vad jag hatar dem!Citat:
Ursprungligen postat av Leatherface
/P
bara marknätet dom är fria... dom är krypterad överallt annanstans... och kabelbolag måste inte ha dom fria... det räcker att dom erbjuderna kanalerna fritt analogt... inget som säger att dom ens måste erbjuda kanalerna digitalt sålänge dom finns analogt...
Jo det är så som många skriver 8 favoriter men det lik förbaskat kostar pengar kanaler som är fria o comhem betalar inget för de kanaler till de levrantörer.För de är analoga kanaler vad hender ner de sleks för dig komer de inte att kuna ärbjuda.
dom kommer fortsätta sändas analogt ett bra tag... nedsläckningen gäller bara marknätet
SVT:s kanaler har alltid varit gratis för näten eftersom vi redan betalar licens för dessa. Däremot står SVT numera för copyright- och STIM-avgifter som annars näten brukar tvingas betala. SVT ville få ut sina digitalkanaler gratis men det blev inte gratis för näten så de vägrade.Citat:
Ursprungligen postat av boliver