kar kollat lite i forumet men kan någon säga bestämt att man måste använda comboboxen eller kan jag använda min gamla sammy
micke :?:
Utskriftsvy
kar kollat lite i forumet men kan någon säga bestämt att man måste använda comboboxen eller kan jag använda min gamla sammy
micke :?:
mitt kort är inte låst iaf, så det är väl bara att testa
tror dom låsta korten är gula... dom som inte har dom låsta korten kan nog köra ett tag till.... eftersom de måste komma uppdateringar till mottagare osv.. alla mottagare från 1/1 2006 får iaf inte säljas utan att det är låst...
Mitt gula kort är inte låst än, flyttar det mellan olka boxar.
har inget abb. men tänkte skaffa så det vore ju bra om ja kunde ha combon i sängkammaren och sammyn i biorummet.Citat:
Ursprungligen postat av Hermle
K.K
hur länge kör du kortet i olika motagare ?
jag får uppdatera mitt kort i comboboxen sen kan jag titta med min dreambox till nästa omkodning då får jag stoppa in det i comboboxen igen några minuter.
Jag behöver då inte uppdatera mitt kort i Comboboxen iaf har den alltid i min Strong.
Under det senaste året har jag haft kortet i min Nokia 9802. Det var när jag skaffade mig cardsplitter jag började att använda Comboboxen.
Edit. Jag har även köpt en fotbollsmatch med cardsplitter och då säg matchen på alla mina burkar, Så uppdatering sker med originalkort i cardsplittern.
mit kort vägrar starta i en 9802 där kompisens äldre kort går klockrent :-( men är det bara uppdaterat så går det sen ett tag. undrar vad som händer om man påstår att kortet krånglar i combon kan man få ett bätre kort från cd då ?
Intressant tråd, vad händer om man kör ett gult kort i en dreambox? Får man rött kort då och blir utvisad från vardagsrummet?
Känns som att det borde finnas inställningar för detta i dreambox, på samma sätt som det är löst för viasat.
va ja förstått låser dom inte förrän 1 januari... men dom gamla korten kommer funka fortfarande... självklart kommer de funka så småningom i dreambox.. men finns väl ingen cam som klarar av det än tror jag... vet då iaf att dom som har dom låsta korten i finland är det svart för... ingen cam funkar...Citat:
Ursprungligen postat av K.K.
det kommer "antagligen" komma en uppdatering till dreamboxen, det verkar ju som kortet krypterar CW't innan det skickar tillbaka det till boxen och de seedar algoritmen med boxens id. så det är inte bara att skriva in samma id och så e allt ok sen, utan man måste ju även veta algoritmen, vilket inte är så enkelt.
Jo, men om man nu inte har ett abonnemang? Kan man beställa någon gammal sunkig box så man garanterat får det gamla kortet?Citat:
Ursprungligen postat av Leatherface
gamla boxar som inte klarar låsningen får inte säljas efter 1 januari... inga gamla kort skickas ut då heller... så köper du en begagnad box som inte klarar det så är den oanvändbar... så vill man de ska funka så är de säkrast beställa snabbt så kanske man klarar sig ett tag.. men så småningom kommer de släckas för alla men då har dom kanske löst problemet i nån cam...
Mitt CD kort(av gul modell) fungerar i alla mina boxar, sammy, strong och combo, utan mankemang...
jo men det är inte januari än... sen vet jag inte.. dom kanske bara aktiverar det på nya abb... korten har låsning förberett men inte aktiverat.. men då de aktiveras då är det kört för tillfället iaf...
någon som har koll på hur korten ska låsas? via boxid som viasat kör eller?
jo fast ska tydligen vara mer kompliserat med conax än med viasat...
Conax Chipset Pairing heter deras teknik... för den som kan finska...
http://www.canaldigital.fi/templates...t____5856.aspx
jag kör med den gamla versionen av originalkort.jag ringde och ville starta ett abb igen så de öppnade det gamla kortet igen.En fråga om man har en combox fungerar det med den gamla cr-modulen som jag körde till viasatt och ett vanligt boxerkort eller måste det vara någon special modul
Frågan är hur dom kommer att behandla dom abonnemang som dom skickat ut nu med comboboxen, finns nog en hel del som tagit med comboboxen för enbart marksändning till en annan tv och sitter med en annan mottagare med cd kortet i, en del godkända och en del inte, i avtalet som var med comboboxen och övriga papper så kan inte jag se nåt om att man är tvungen att andvända comboboxen i hop med cd kortet så det måste innebära att man kan ringa till dom om dom låser kortet och få det öppnat igen med dom godkända boxar som finns, så det är bara ni som har godkända övriga boxar och slänga upp lite ungerfärliga serienr uppsättningar och boxtyper så ska nog det lösa sig med.
dom som redan har abb kommer kunna fortsätta titta ett tag iaf... det där gäller bara nya abbonenter... fast det är möjligt att dom skickar ut en signal som låser korten till deras combobox i januari... dom med andra mottagare kan nog vara lugn för ett tag iaf... så vill ni kunna se på annan mottagare borde ni teckna abb nu med en icke combobox... gamla moduler ska inte vara nåt problem heller för nu om man redan har abb... men då dom går över helt så måste dom klara av låsningen...