Citat:
Ursprungligen postat av neno83
Citat:
Ursprungligen postat av humlan57
Har Du kollat signalen från satelliten/sateliterna in till boxen? Är den dålig, så kan det bero på det. Tyvärr så tror jag inte ALPS tunern är bättre än den "gamla" Philips tunern heller. Utan den lär säkert ha hamnat i boxen, för att pressa priset på tillverkningskostnaden.
mvh humlan.
Signalerna är bra, hade det tidigare kopplat till en @sat box och då funkade allt jättefint. Så du menar att det kan bero på tunern??
Nä, jag tror inte det beror på tunern, det var bara ett konstaterande.... Pröva en annan IMG å testa även andra EMU:s. Det påstås så mycket om vad som är bäst, men dom påståendena håller inte. Utan testa dig fram, till vad som ger bäst resultat för dig. Å ta åxå reda på vilken kortserver som används, då NewCS verkar kunna ge del problem på vissa konfigurationer. Enklast att få allt å fungera är med "Newcamd", men "Mgcamd" kan i ofta ge bättre resultat, men inte alltid. Dessutom finns Gbox, men den lär knappast vara aktuellt, för dig. Letherface IMG verkar fungera bra, vilket även Gemini 2.40 gör (v 2.50 har en del problem) Förutom dom finns t.ex PLi Citrine å SF-Team, som även dom två är mycket fina IMG:n. Den senare med ett helt suveränt upplägg för kunfigurering av EMU:s under blå knapp. Å PLi Citrine är ju känd för att vara den IMG som är mest stabil, å tål att misshandlas mest av alla. Vilket knappast kan sägas om de flesta andra, som gärna dyker när man inst nåt via menyerna. Detta är nästan omöjligt att få PLI Citrine å göra. Jag vågar påstå att det jag skriver stämmer rätt bra, då jag jobbar heltid med support av bl.a Dreambox för Datafixaren, å får givetvis info från massor av kunder, om vad som fungerar bra, å vad som ger problem.
mvh humlan.