Nu är den officiellt här!
Dream-Multimedia DM 7025
God jul på er allesammans... nu ska jag gå å ta mig ett par öl...
Utskriftsvy
Nu är den officiellt här!
Dream-Multimedia DM 7025
God jul på er allesammans... nu ska jag gå å ta mig ett par öl...
Jaja, Vi/jag har hört det förut :D Men det är sagt att den ska finnas i Sverige efter nyår...., så då är det bara å se vad såm menas me "efter nyår". Men det kanske börjar bli lite press på DMM, då det kommer så mycket nytt å bra från Relook, att dom får fingrarna ur röven, å börjar leverera boxar. Personligen tror jag, att om inte DMM bättrar sig, då kommer Relook att ta över. Det är samma box + att dom har mycket fina boxar på G.Citat:
Ursprungligen postat av Hermansson
mvh humlan.
den finns redan på åtminstone 1 ställe... kom in 15 dec där... men det var inte så många dom hade fått men det kommer fler under mellandagarna... och c/t tuners kommer i januari
Jo, jag menar bara att den finns med på dm's hemsida... själv så har jag inte så bråttom eftersom jag ska på semester å kommer inte tillbaks förns slute på jan...
Jag tror dom, när dom ligger i vår butik...
mvh humlan...
De lovade att den skulle släppas om 6-7 veckor när jag var på mässan (i oktober var det väl), så nu litar jag inte på dem förens jag hämtar ut min box i affären. Om de missade julhandeln med denna release så är väl risken stor att de missar att släppa HD-boxen till fotbolls-VM också, suck. Men skam den som ger sig, någon gång kommer de väl...
Det blir troligen en Relook 510s, istället för en DM8000S, den har all,t å kommer säkert att finnas i handeln åxå :D :D
När kommer Relook 510S ut?Citat:
Ursprungligen postat av humlan57
Jag tror nog att jag också ska sattsa på den i stället för 8k modellen av db.
Med tanke på priset finnar jag inte någon riktig anledning att överväga de där boxarna gentomot 500modellerna...
Nån som vågar gissa på vad tuners kommer kosta till den? Den levereras ju med två S bara...
350 kr för 1 tuner och 600 kr för 1 par...
6100:- för en 7025 med två T tuners alltså...
Vet du vad 8000 kommer kosta? Kommer väl typ ett halvår senare bara?
tja de är väl svårare at säga.. 7025 vart ju dyrare än de var tänkt och har sett priser på 599-699 euro för 8000 modellen... så kanske närmare 7000 utan hd och dvd då den väl kommer... men det är bara gissningar däremot...
Någon som har koll när 500 PVR kommer?
skulle nog satsa på dm6000 istället för 500pvr isf då... 500pvr kommer bara innebära värmeproblem + att den har 2.5 diskar som är dyrare..
Du menar väl DM8000? Sen klarar väl inte DM500PVR TimeShift och sen har den ju inte dubbla tuners.
Så om man inte orkar vänta på 8000 så är ju 7025 ett bättre alternativ...
Jag tror iaf att jag har ändrat mej. De får bli en DB8000 när den kommer ut. Undertiden så får 7020 duga.
nope jag menar dm6000... det är nya modellen med hårddisk som ersätter 5620... om dom klarar timeshift kan jag inte svara på... beror på vad dom sätter för hårdvara i 6000 modellen...den är ett bra alternativ iaf om man går i 500pvr tankar + att den har plats för CA moduler med ifall det skulle behövas nån gång då vanliga software camsen slutar funka... visst är 7025 ett alternativ också men alla har inte 6000 spänn att lägga ut på en box...Citat:
Ursprungligen postat av ktd
ahh. inte hört talas om den. Vad kommer den ligga på i pris och när kommer den?
det vet jag inte däremot.. men en gissning kanske runt 3000... borde ju dyka upp snart dom med nu när dom fått ut 7025 modellen... tunerna kommer i januari iaf...