Jag skaffade ett 24 mån abbonemang, och fick två boxar för 1krona.
Jag köpte inte tvillingkort, tyckte det blir för dyrt. Och jag har den ena i sovrummet med de fria kanalerna.
Fråga: kan jag klona boxerkortet och köra i min andra box?
Utskriftsvy
Jag skaffade ett 24 mån abbonemang, och fick två boxar för 1krona.
Jag köpte inte tvillingkort, tyckte det blir för dyrt. Och jag har den ena i sovrummet med de fria kanalerna.
Fråga: kan jag klona boxerkortet och köra i min andra box?
Nej, du kan inte klona kortet.
Ok...pga av vad?
Kortet i sig borde ju gå att klona till ett exakt likadant? Är det så att Boxer - själva nätet- känner av att det här specifika kortet ska det bara finnas ett enda av, och därför spärrar sändningar till ett av korten sen?
För att det inte går att läsa ut det som behövs ur kortet.
Det sitter en Picprocessor i kortet och den är skyddat så att inte själva programvaran ska gå att kopiera, bara så att den information som den skickar till boxen och viceversa kan läsas av
Va f-n....vi kan åka till månen och byta hjärtan....men inte dekryptera Boxer :wink:
Tjaaa...sätt dig ner och lös det då. :)
Jag förmodar att du tror att det är gratis och byta hjärtan samt att man får betalt för att åka till månen?
diceman alla har vi varit nybörjare
till att börja med läs överst på sidan
vad fan tror du vi andra håller på med
lullar o lallar eller försöka knäcka systemet
Ok, ursäkta att jag frågade och försökte slinka in lite humor med det där hjärtbytena och månresorna. Men det är klart hade jag läst och tänkt till hade jag aldrig skrivit frågan.
Sorry, hoppas ni har förståelse - som du säger ni har också varit nybörjare och inte fattat bättre...
ursäkta mina hårda ord
kom även du till att hjälpa oss
att knäcka systemet
Jag gillade iaf din humor. :wink:Citat:
Ursprungligen postat av diceman
Visst är det märkligt att man kan åka till månen, byta hjärtan å hålla på, men inte knäcka korten.
Pengar, pengar, pengar å så lite mer pengar handlar det om. Om det fanns så mycket pengar till "kortknäckning" hade det varit gjort för länge sen.
Grejen är att folk sitter å har detta som en hobby.
El L :lol: kk :lol:
skicka pengar till ryssarna...
Som om det skulle hjälpa.. skicka pengarna till mig ist.. jag kan ha mkt mer kul för dom än nån stackars kaviar/vodka ryss :wink:
PS.
Jag tar även Euro, Dollar och kan sänka mig till att ta emot Sek.. men där går gränsen..
DS.
PS2.
Lovar inget. Håller Inga löften. Vill bara ha pengar. :roll:
DS2.
Är det Fredrik Reinfeldt som döljer sig bakom signaturen hakankCitat:
Ursprungligen postat av hakank
mvh
t
Nä, men säkert vem som helst i VänsterblocketCitat:
Ursprungligen postat av tergo
Haha..Citat:
Ursprungligen postat av mimmie
Det grundas på vad?
Nej, är inte politiskt aktiv.. Ska sanningen fram så bryr jag mig inte alls i politik :smile:
lät då lite som de iaf.. moderaterna och resten av idioterna på högerblocket är bara för dom rika...
fungerar inte cardsplitters till boxer. isf vore det ju same shit som o klona original kortet
de funkar men strular med många boxar och får vara max 15 meter från varann...
Mjae. Det är ju faktiskt inte samma sak på någon punkt.Citat:
Ursprungligen postat av p1s
Så här funkar det (GROVT förenklat):
Med TV sändningen får du med en rad nummer, dessa nummer skickas in i kortet som kör sin magi och spottar ut helt andra nummer som du kan använda till att koda av TV sändningarna.
Vid cardsharing så skickar man de där siffrorna över nätverket och låter en anna box/server köra in dem i sitt kort för att sedan skicka tillbaka "avkodningsnummret" till den box som tar emot sändningen.
Du kan ta en titt på hur nyckelhantering med rsa och dsa fungerar så inser du fort att det är inte alls särskillt lätt att klona kort. (Ni som vet mer, antar att det är en standard DSA nyckehantering i viaccess?)
Edit: Att bruteforca fram nycklarna tar säkert ååååår åååår åååår åååår med NASA-über-super-deluxe-datorer så om någon lyckas med det så är det ren tur.
"HOOAH"Citat:
Ursprungligen postat av Leatherface
Vet du ngt som vi andra inte vet.... Eller är det så att GP döljer sig bakom Leatherface?
:-)
Tydigen kan man lura de riktiga norrlänningarna på deras tillgångar i 50 år i sträck och inte bara utan att de märker det, utan att de till och med är tacksamma för det.Citat:
Ursprungligen postat av Leatherface
Otroligt.
PÅ de senaste 20 åren har 300miljoner Europeer gått om genomsnittssvensken i välfärdsligan och vi fortsätter att vara sossar.
Om Sverige vore en delstat i USA så var det bara Arkansas som skulle vara fattigare.
Om Svensken vore en minoritet i USA så är det bara Mexikanarna som skulle ha det sämre ställt. Vakna för helvete, vi är snart ett U-Land om sossarna får forsätta tt urholka den lilla fördel vi stal till oss genom att inte ta ställningi andra världskriget.
Byt regering varje val alltid oavsett vilket parti som regerar så kanske vi kan få lite ordning på det här landet.
Så, nu känns det bättre.
Dagens OT: Det visste jag inte, att det bor 300 miljoner människor i Luxemburg, Norge och Island, tillsammans. Inte konstigt att norrmännen hela tiden slår oss i vintersport med det befolkningsunderlaget...
Vad har allt detta politiska snackandet i boxer-forumet att göra? :o :o :o
majos :) :)
att ha system som i usa osv det är inget system som jag vill ha där man måste ha försäkringar och allt för att få sjukvård och allt annat som moderaterna vill försämra.. dom kronor man får extra i skattesänkingningar kommer man få betala på annat håll och kommer ledare till att fattigare får det ännu fattigare och rikare blir rikare... ett sånt system kanske passar eviln bättre men inte majoriteten av svenskarna...
Politiska diskussioner är väl ett av dom få saker som vi inte vill ha här på ComHit, dessutom fruktansvärt Off Topic.
Rättning i leden om tråden ska få fortsätta vara öppen.
Problemet är att de flesta politiker i sverige gör det enbart för pengarna och bryr sig mer om att vara politiskt korrekt än att egentligen göra något som förbättrar vårt land. Tycker vi borde kasta ut varenda en i hela Regeringen och riksdagen och byta ut dem mot helt nya. Och förbjuda de gamla att någonsin syssla med politik. De kan börja jobba som lokalvårdare eller nått. Detta var väldigt OT men så kan det bli ibland..
diceman de är ju bara att skaffa en Cardsharer.
Så kan du dela ett boxerkort på två mottagare.
Busenkelt eftersom du kör Boxer, de är ju Viaccess2 (tror jag) och de ska stödjas.
Värre är det om man kör Viasat, då funkar det inte.
De kanske är bäst om du kollar när senaste inlägget va skrivet INNAN du svarar på ett inlägg.
Hur mycket läggs det på abb ? kunde kanske räcka till att knäcka korten
För att få slut på detta så säger jag som både jag och andra ur crew sagt tidigare...
Det finns INGA publika piratkort ute... Och det är mycket svårare än många tror att få ett som fungerar... Att det sen finns kort inom slutna kretsar är ingen omöjlighet, men de kommer inte att se publikt ljus...
Så sluta gnäll och inse faktum...
Tråd låst!