Undrar om någon har bilden som danskarna ritade av Profeten Muhammed som orsakat protester runt om i världen? Vill se vad det är som är orsaken till dessa protester.
Utskriftsvy
Undrar om någon har bilden som danskarna ritade av Profeten Muhammed som orsakat protester runt om i världen? Vill se vad det är som är orsaken till dessa protester.
Det var Jyllands-Posten som publicerade bilderna på Muhammed.
http://www.jp.dk/login?url=indland/a...3102:fid=11146
El L :lol: kk :lol:
passupp så inte forumet blir bojkottat av muslimerna :-)
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
tackar
Var det likt då? :)Citat:
Ursprungligen postat av muhammed_3
Hur kan bli sånt herrans liv av det där? :?
Jag tror ingen brytt sig om muslimerna målat en bild med vår kung med en dynamitgubbe i arslet.
Fan har dom ingen humor där borta.
Jo vi har humor, men den Skandinaviska humorn suger. Det här är religion, vad fick danskarna för nytta utav att göra den här bilden? Ärligt ge mig ett ordentligt svar på den frågan. Hur skulle ni religiösa tycka om vi gjorde en teckning av Jesus där han står och smeker ett barn eller något liknande som får Jesus att se dålig ut? Vi har inte gjort något sånt mot danskarna, så varför måste de göra en bild där de menar att alla muslimer är terrorister. Klart det skapar problem. De får inte ut något av det. Så om danskarna får problem så får de skylla sig själva för de är så jävla korkade.
Fy fan vad korkat. Hoppas verkligen att du inte menar det. Att själv visa att "danskarna" har fel kanske kan vara en bra start...Citat:
Men det här har blivit så uppförstorat. Ska ni starta krig mot danskarna för en bild som var ett skämt från deras sida?Citat:
Klart man ska kunna skämta om det mesta, även med jesus... men problemet är att ni muslimer går igång för ingenting. Hade dom insnöade muslimerna där borta förstått sig på den västerländska humorn hade det inte blivit sån uppståndelse av den här grejen.
Det sista förstår jag inte vad du menar med "problem". Men menar du att det berättigat att ta till våld för en skämtteckning? Gå och lägg dig!
Muslimerna gör ju dagligen nidbilder av allt och alla, och då är det inte frågan om något skämt.
Kontentan av det är att som man lär får man leva!
Hmm! undrar om det inte var dödsdom i något land om man brände en nations flagga!
Citat:
Öga för öga tand för tand*L*
Skämta ska man ju kunna göra om va fan som helst.
Av alla idiotiska inlägg, lär detta "quotade" bli svårslaget, för låååång tid framöver... :shock: :shock: . Klarar man inte av se ett par bilder i en tidning, som gör narr av ens religion, då har man verkligen problem...Citat:
mvh humlan.
Även det kan vi väl räkna som idiotisk inlägg.Citat:
Av alla idiotiska inlägg, lär detta "quotade" bli svårslaget, för låååång tid framöver... Shocked Shocked . Klarar man inte av se ett par bilder i en tidning, som gör narr av ens religion, då har man verkligen problem...
mvh humlan.
Det här har inget med humor och göra det är enbart dålig smak.
Mvh Kalle
Klart man kan skämta, men allt har sina gränser. Just nu är ju muslimerna inte världens bästa folk tack vara idioter som Osama Bin Laden och nu måste idiotiska danskar påpeka att den muslimska profeten är en terrorist så det betyder att hela den muslimska religionen är terroristisk. Och MOZER gå du o lägg dig, snacka inte om sånt du inte förstår dig på. Det här är känsliga ämnen. Religion är något man tror på och andra ska inte förstöra det för en. Ingen gör narr av hinduerna som har en gud med ett elefanthuvud. Så därför ska man ha sin gräns.
Hear hear... Själv skulle man ju som kristen bli ganska upprörd om någon fick för sig att måla Jesus som homosexuell eller hävda att han låg med prostituerade...!Citat:
Ärligt talat så tycker jag att muslimer (vet att jag råkar dra alla över en kam) verkar ha lite dålig självdistans. Det är väl danskarnas problem om de nu gör den värsta synden av dem alla och målar av muhammed (kan någon förklara varför koranen förbjuder detta) det är ju de som inte kommer till paradiset, muslimerna borde ju bara lugnt luta sig tillbaka och skratta och säga "knäppa danskar att de inte förstår sitt eget bästa". De behöver ju inte måla av honom för att danskarna gör det. Eller?
Dags att vända på diskussionen. Det är ju uppenbart att muslimerna slog till tidigare än danskarna.
De var antagligen de som infiltrerade Christiania, utan sig vare missiler eller DC 9:or, å stängde sjappet innan bilderna på Muhammed publicerades. :wink: :wink:
Sen undrar jag bara lite lätt varför majoriteten av alla krig utbryter på grund av religionsfrågor? :roll: :roll: :roll:
Det senaste i pågående islamaktionen är att de har hackat ett antal danska hemsidor där man enligt god, traditionell sed hotar folk i allmänhet till ond, bråd död... :evil:
Jisses... :roll:
Idioter som hotar att döda i Allahs namn är IDIOTER. Islam är en väldigt fridfull och vacker religion men den missbrukas för mycket. Allah har inte sagt att man ska döda någon och Muhammed har inte sagt alla kvinnor ska vara klädda som ninjor och inte få göra något. Det är väldigt fel. Profeten sa själv, du skall hedra din fru och älska henne. Men det finns en del som missbrukar detta. Terrorister som säger att Allah vill att de ska döda i hans namn är fel, för jag tror knappast Allah loggade in på MSN och sa till Bin Laden att attackera USA. Människor som de här som förväntar sig att se paradiset, det är nog det sista de kommer se. För såna är knappast välkomna där. Och koranen förbjuder att man tecknar profeten för jag tror nog på 1500 år så kommer inte hans riktiga bild se likadan ut. Man vill inte att människor ska få fel uppfattning. Hur kan vi garantera att Jesus ser ut så som han gör på bilderna?
Väl talat.Citat:
Jag vet inte om jag ska orka blanda mig i diskussionen, men jag har svårt för att låta sånt här vara.
För min del är jag i alla fall helt övertygad om att muhammed inte hade en stubintråd i nacken, om han nu över huvud taget någonsin har existerat, så hur han framställs på bilder 1500 år senare tycker jag är ganska orelevant. Och jag vet inte varför vare sig han eller Jesus eller vem det nu vara må skall behöva framställas korrekt, det viktigaste är väl vad de bägge herrarna och deras motsvarigheter inom andra religioner har för lära och vilken man själv väljer att följa.
Jag är inte någon hejare på Islam, men jag kan i alla fall kristendomen någorlunda och kort sammanfattat så går hela Jesus lära ut på att vi ska försöka vara lite snällare mot varandra, banne mig tycker jag mig minnas att Muhammed hade ungeför samma tankegångar han också ändå får vi inte glömma att det historiskt sett har dödats enormt mycket människor i Muhammeds namn men många gånger fler i Jesu namn. Allt bottnar i hur man väljer att tolka de olika texterna samt i hur maktgirig man är. Det är fruktansvärt sant det gamla talesättet som säger att tron kan förflytta berg. Kan man tolka en text och vinkla den på så sätt att innebörden blir att den högre makten vill att det ska vara si eller så kan man få ett massivt folkligt stöd bakom sig och uträta precis vad man vill, något som kanske utnyttjas starkast av muslimska fundamentalister idag, men historiskt sett så har nog de kristna fundamentalisterna utnyttjat det här betydligt oftare.
Men för att gå tillbaka till karikatyrbilderna av Muhammed... Är dom så farliga egentligen? Jag tror ju att andemeningen med dem inte är att de ska vara komiska utan att folk ska få sig en liten tankeställare och tänka efter om det verkligen var en sån våldsam lära som Muhammed förkunnade.
Gjorde någon liknande karikatyrer av Jesus så skulle jag nog bara ta det med en axelryckning först, men sedan kanske tänka efter lite och försöka förstå innebörden i bilden, vad tecknaren har tänkt sig när han eller hon ritade bilden men sedan återgå till min egna men kanske en smula reviderade världsuppfattning.
Att göra karikatyrer av hinduernas gudar funkar ju inte, för dom har ju hur många som helst och som ser ut hur som helst. Så hur man än ritar så lär det ju alltid finnas en gud som ser ut så. Rätt skön religion egentligen :)
Det måste va rätt hopplöst att vara religiös... Jag menar, att tro på nåt, som ingen kan bevisa är sant, men ändå hävda, att så är fallet. Samtidigt som man påstår att andra religioner inte är den "rätta", å då få mothugg av deras anhängare, som påstår att, det är precis tvärtom :? . Inte underligt att det skapar motsättningar. Möjligen kan jag tänka mig, att tro lite på Robert Lind från Kramfors :D .
mvh humlan.
http://tv4.se/tv4/sites/texttv/texttv.aspx?page=120
Va fan är det för folk?
Nu hatar dom allt och alla.
Nej nu blir jag f-baskad om det är så de hatar oss så kan de ju fara hem så blir det mindre bidrag för oss och dela ut.
Ohh... Ska man få damma av sin AK5'a å ut å kriga lita :D
OK, de går lite i överdrift de måste jag hålla med om som muslim, men jag vill bara säga att Osama Bin Laden och hans anhängare, ÄLSKAR DET HÄR. De är inte ens arga, jag tror inte de bryr sig så mycket. Men det här är en ursäkt för dem. Det är en ursäkt så de kan attackera länder och ha en ursäkt och den ursäkten är, NI FÖROLÄMPADE VÅR RELIGION. Det här är precis vad de vill ha, danskarna serverade detta på ett silverfat åt dem.
Men jag hoppas läget lugnar ner sig. Men det är ändå ingen ursäkt för att döda och slakta oskyldiga människor. Och ibland så överdriver nyheterna med ibland, så tro inte på allt ni läser.
Eller dra på sig ett bombbälte när Yihadkrigarna kommer till sverige med sina mulor :DCitat:
Ursprungligen postat av Deaaaaaas
Mohammed gick omkring och degade i Rinkeby Centrum och bäst han gick där så sparkade han till en flaska som låg på marken.
Lite på skämt sa han: Anden, kom ut ur flaskan. Se på fan, det kom verkligen en ande ur flaskan och anden sa:
Mannen, du räddade mig ur flaskan så du får tre önskningar.
Fettcool, tänkte Mohammed. Okej, jag önskar att jag var på en varmare, skönare ställe... hajjar ru? Swiiiisch, så var han nere i Orienten.
Fettcool, tänkte Mohammed igen. Okej, jag önskar att alla mina homies var här och att vi alla hade sex med en massa babes. Swiiiisch, så var alla hans vänner där och de hade ormgrop med en massa fotomodeller.
Fettgrymt, tänkte Mohammed. Okej, jag önskar att jag var ekonomiskt oberoende för resten av mitt liv. Swiiiisch, så var han tillbaka i Rinkeby.
Förstår hur du menar muhammed_3... Men ta detta på rätt sätt... Visst är en kränkande sak som danskarna har gjort MEN det är ingen ursäkt att börja bränna flaggor å hota med blodband å skit...
Skulle Sverige göra samma sak varje gång vi blev kränkta på ett eller annat sätt så vetefan vart det hade slutat... Vi ska ju vara glada för att musslimerna inte har några kärnvapen... Annars hade det ju varit öken här idag... Dom skiter ju vad alla säga... Dom drar alla över samma kannt... Istället för att nu ta den här dansken som kränkt dom å ställa han inför rätta i deras land eller döda han eller nått så hota dom med att döda alla nordiska folk... Hur normalt är det?
Jo, det var ju lite onödigt av danskarna, men å andra sidan tenderar de att bete sig som rötägg mot alla som inte är danskar - inkluderat svenskar. Nu ska vi förvisso inte måla Mohammed på väggen, men tyvärr är vi inblandade vare sig vil vill eller inte och det räcker nog inte med dagens dagbidrag som vi betalar ut till halva mellanöstern för att blidka Usama & co. När nu "the shit hits the fan" får även vi på stå ut med hot från Al Aqsa brigaderna och andra terroristföreningar. Detta tycker jag är för jäkligt med tanke på att man här i sverige faktiskt hela tiden fördömt de här teckningarna.
Vad som förvånar mig är att man här i gammal sedvanlig ordning inte reagerar mot att det här banditpacket hotar svenska medborgare och på sikt kanske Sverige. Jag tycker att vi här borde sätta hårt mot hårt i stället för att slicka röv. Vilken sida jag väljer är väl uppenbart. Jag väljer i alla fall till fördel för en bandit som inte ens kan skilja mellan länder. I mina ögon borde de nukas, fast det överlåter jag till deras kära "icke erkända" grannland Israel. Men lugn och fin - snart hotar de nog hela EU eftersom vi drar in bidragen till Hamas (som f ö på polska kan översättas till skitstövlar) och då får de nog smaka på andra bullar med tanke på att det finns andra folk i unionen som inte tar lätt på att småbanditer hotar dem.
Hmm, Jag förmodar att det inte stog om USAs oljeberoende när du skrev länken...Citat:
Ursprungligen postat av bamse5
Handlade det om hotet mot Sverige? Det var tydligen ett missförstånd.
Så skriver du: "om det är så de hatar oss så kan de ju fara hem så blir det mindre bidrag för oss och dela ut." Det var nog det absolut dummaste jag nånsin läst på den här sidan. Tror du på fullt allvar att alla muslimer tänker som talibaner?!
Om den store muhamed hade fått se bilderna på sig själv så skulle han ha skrattat..Fan vi lever i en demokrati vi kan säga va vi vill rita av vem fan vi vill utan att vi blir slaktade..O andra sidan så bad den danska tidningen om ursäkt men det godtar dom inte längre..Nä undra vad dom vill..bestämma vad som ska stå i våra tidningar..hur vi ska leva..vad vi får säga o inte säga..eller så vill dom spränga några tusen barn o kvinnor i bitar..man undrar ju
Allt hotande och brännande av bilder och flaggor bättrar ju inte direkt på muslimernas rykte. Vill de slippa teroriststämpel kan du ju vara bra att reagera någorlunda rationellt.
Ja tyvärr så står Islam för många (även för mig) numera bara för, terror, ondska, å hat, mot allt å alla, som inte är anhängare av Islam. Förstår inte, att de som påstår, att allt dessa våldsmakare gör är fel, att dom inte enar sig över hela världen, å fördömmer det som våldsmakarna gör. Så länge alla fredliga å vänligt sinnade anhängare av Islam, inte gör gemensam sak, i ett försök att få slut på allt detta våld å hat, lär dom få leva med all misstänksamhet, gentemot deras religion.Citat:
Ursprungligen postat av ehrlin
mvh humlan.
Svara ärlig på dessa frågor. Har du varit i dessa länder och vet vad som händer där eller vet du bara det som står i värsterländska tidningar och sägs på västerländsk TV?Citat:
Ursprungligen postat av humlan57
Vad har du gjort för att hjälpa dem? Det kanske rent av är så att de tycker likadant om oss som vi tycker om dem? För hur mycket har vi gjort som är bra för dem i deras hem där de uppmärksammar det?
Tyvärr förstår jag inte din fråga, electrified. Ingen behöver väl nån större kunskap för att begripa sig på terrodåd liknande de i London eller mot Twin Towers, eller vad självmordsbombare i allmänhet, åsamkar för lidanden . Å inte tänker då jag hjälpa nån, som använder sig av terror å hot som redskap för att få sin vilja fram.
mvh humlan.
Då du ser "dem" som du gör pga vad de gjort i din omgivning kan det inte vara så att de ser dig för vad du gjort dem? De ser dig som västerlänning.Citat:
Ursprungligen postat av humlan57
Tänk dig hur du känner pga av vad de gjort, hur måste inte de känna då. Blunda inte för vad som "vi" västerlänningar har gjort där de senaste 100 åren, och tidigare för den delen. Inte konstigt att de känner som de gör eller hur? På samma sätt som du drar alla muslimer över en kant drar de alla västerlänningar över en kant.
Det blev lite flummigt men men.
Vad har vi i Sverige gjort för att drabbas av att man i Danmark visat en satirteckning? Märkligt att regeringarna i de länder som den öppna rasismen visar sitt fula tryne, inte agerar, utan accepterar rasism.
Undrar vad statistiken är över galna fundamentalister i procent? Skulle inte förvåna mig om procenten kristna fundamentalistiska dårar är större än muslimska diton. Eller judiska för den delen...
Edit: det enda jag har känslan av är att buddisterna är ena sköna lirare. Älskar allt och alla...men vad vet jag, det kanske också är en mediabild...
Nu idag är teckningarna publicerade i flera europeiska tidningar, så ännu mer tjafs om dessa bilder är att vänta.....
mvh humlan.