Kan man streama till xboxen ?
Utskriftsvy
Kan man streama till xboxen ?
Vad har det med dreambox att göra?
Alltså kan man streama tv från DREAMBOXEN till XBOXEN?
mja... det fungerar men det är lite klurigt i dags läget men här har du en liten länk att glutta lite i
DM500 Streaming to Xbox
"EDIT" men herregud va e detta .. fick hämta glasögonen för att se att jag verkligen hadde postat en länk...
OK, ska kolla upp det.
Tack för hjälpen timmpo !
Det fungerar utan problem med 7000/7020... Men med 500 blir det lätt en massa drops å skit i bilden...
Finns det inget script som fungerar med en nyare version av XBMC?
Har ingen större lust att backa till en gammal version. :-(
Den gamla funkar bättre än den nya...
Verkar inte funka alls med "Project Mayhem III"-skin och det går inte att köra äldre skins i dom senaste XBMC-versionerna.
Jag kör med en hemma build 2006-02-14... Funkar utan problem :)
Hmm, jag kör 20060216, låter ju som jag gör något fel då.
Det enda jag ändrade i ini-filen var IP och sedan skapade jag "Favorites"-buketten på DB:n, något mer ska väl inte behövas?
När jag försöker köra scriptet i XBMC så blinkar det bara till typ "Running script" och sedan händer inget mer.
Vilken version av scriptet kör du?
Har du testat ändra "boxtype" saken i config filen?
Jag kör det skriptet som det var länkat till ovan, 0.83 beta tror jag, har du ett nyare?
Boxtype går om jag fattat saken rätt bara att ha som 0 eller 1, ingetdera fungerar.
Vad ska hända, när jag kör scriptet står det "running" i ca 3 sek sedan händer inget mer, kör jag det igen så bara blinkar "running" till men det händer fortfarande inget. :cry:
Hmm har för mej jag kör 0.80 eller nått...
jelu71 Har du lyckats än? Jag försökte igår men när jag startar scriptet på xboxen så hänger den sig.
händer inge mer än script runnig så bör du kolal DNS instälnnignarna i mitt fal va xboxen kinkig på dns inställnignarna fyllde då i samma ip nummer som de va till routern och då flöt de sen...
jag har inställt på dynamisk ip.. Är det dumt?
Nej, jag har inte fått igång det.
Jag hittade lite info på en forum i Norge och då kom jag lite längre, nu får jag upp gränssnittet men jag får ingen TV-bild. Det var några filer som inte följde med nyare distributioner av XBMC som fattades, sitter på jobbet nu så jag vet för stunden vad som fattades men jag har för mig att det var rätt många filer i "Lib" under "Python". Jag kan kolla upp det om någon är intresserad.
Jag tyckte mest att det var en kul grej, jag har idag Dreamboxen och Xboxen i samma rum så jag har inte lagt mer tid på att få igång det men rätt som det är så kanske inspirationen kommer tillbaka. :wink:
Vet någon föresten säkert vad Bouqeten ska heta, på vissa ställen står det "Favorites" och på andra "Favourites". :?:
hello
när jag ska connecta dreamboxen säger den bara att den inte kan connecta, och att jag ska kolla inställ men det är rätt ip mm. är det nått jag kan ändra på ..
Nu funkar det för mig, jag fick lite ny inspiration av att vara inne här igen. :D
Det verkar fungera oavsett om bouqeten heter Favourites eller Favorites för att besvara min egen fråga. :wink:
För min del var problemet bara filerna som fattades enligt mitt förra inlägg, före jag la dit dom så blinkade bara "Running script" förbi men inget hände. Efter att filerna hamnade där dom skulle så får jag igång ett nytt gränssnitt mot min 7020 och allt verkar fungera bra med kanalbyten och allt.
Kanske läge att ställa in X-boxen i nått av barnens rum nu. :P