-
500S tappad mottagning
Jättemysko problem. Vid tv byte så dog alla viasats kanaler med en mottagning på 60-65.
Låg tidigare på typ 90 i mottagning. plus att det kommer upp ber störningar även på kana digitals kanaler.Dock bild ändå på canal digital. O detta kvarstår även när man stoppar tillbaks boxen i gamla tv:n. det enda jag gjort är att flytta boxen 1 m bort.
En polare har fått samma problem, han har inte ens flyttat sin, utan det har blivit huxflux..HJÄLP..
-
kollat så sladden sitter ordentligt?
-
Japp,,allt sitter som det ska,,bytte tom huvud o switch för att eliminera dom möjligheterna, känns mer som att den e extremt känslig för yttre störningar, typ en annan elkabel eller nått...jättemysko.
-
Får jag froga var sitter talriken på husets väg? Är det trä huss? kolla att den har inte rört sig på grund av solen för det är södra sidan ner det är varmt trädet drar ihop sig ner det är kalt så tvert om .
-
hmmm...jag har trä hus o min kollega har sten,,o det funkar ju nu för mig men inte honom. Tror mer på att det är nått som stör eller är extra känsligt...men det e ju som sagt roligt att det bara är viasat kanaler som påverkas...o en o annan canaldigital..
-
I såfal so har han trodlös netverk prova o kopla bort o testa uttan den eller bytt frekvens på den trodlösa.
-
vi har trådbundet bredband bägge 2. Den icke fungerande boxen testades i går i ett annat huhåll, där bara funkade den...tom viasat.
Så summa sumarum så måste det vara något som stör så pass att viasats motatgning slås ut. Typ att det kanske blir nån låsning i boxen av nått slag..eller är det nån som har någon annan bra förklaring? (tacksam för svar)
-
Då är det kablarna som spökar ta bort F-koplingarna o gör om koplingen bode utte o ine.
-
"Då är det kablarna som spökar ta bort F-koplingarna o gör om koplingen bode utte o ine"
Hmmm...inne e det ju frågan om 1,,in i boxen dvs..men du menar alla ute oxå..typ alla in i switchen o in i huvudena? Misstänker att du menar att det blir en hel "nollställning" dvs..
-
Ja det jag menar kolla alla kablar från lnb till switchen o från switchen till mottagaren.O är det bara via som spökar bytt mellan ingångar till switchen. Funkar inte det heller då bytt hella switchen.Mvh
-
Provade iofs o byta switch o huvud när det inte funkade hos mig, utan skillnad då.
Vet inte riktigt vad jag gjorde för att få mitt o funka ige.
Bröt alla strömkablar o separerade dom totalt i från varandra..då funkade det huxflux..bara för att sluta fungera igen när jag flyttar boxen till andra sidan tv:n..
kan det vara nån strömkontakt från dvd eller video som kan tänkas störa..
-
Jag har litte svort att tro att non slad spökar men jag tror att nonstans är det fell på kabeln som går in i db-n eftersom det kronglar bara ner du flyttar den.O en till du har inte två mottagare ihopkoplade då moste den andra vara från koplat.(det är en tanke bara).mvh
-
Näe,,har bara 1 motagare på denna....får väl fortsätta o leta detta oförklarliga fel.
Men tack för tankeverksamheten:)
Kom på nu att det brukar komma upp en ruta oxå där det står "omkopplare kanalen kunde inte hittas" vilket ju förmodligen härleder till att det ej finns nån mottagning som sagt..
-
så där gjorde min box också... gjorde så att jag drog ur nätsladden sen funka den igen..
-
Det som du skriver brukar ju komma när man zappar fort melan kanalerna o switchen hänger inte riktigt med från lnb 1 till lnb2. Men som sagt kolla kablarna om de får bro kontakt i f-kontakter.
-
hmmm...vi har testat lite olika varianter på den som inte gick nu i kväll.. o den går inte än:( Åtminstone inte på viasat.. mottagning där är ca 62 nu, men flera tusen i "ber"
På canal digital så funkar det men även dör störningar i "ber", fast bara 100-200..:)
Provade o byta viasat huvudet,,hjälpte ej,,bytte switch, dock till en äldre...
Det vi noterade i alla fall var att den inte hoppar över frå CO i infon till ND...alltså måste det vara något i switchen som inte e helt ok...förhoppningsvis,,men ej nödvändigt...switchen var ju den jag fick igång mitt med....
Vad göra? Ny switch inhandlas dom närmaste dagarna i alla fall...
-
det kan vara en trådlöstelefon som spökar
ännu troligare är att du har en dålig tuner
vanligt problem på 500s
-
Dålig turner vet jag inte direkt...provad hos grannen..funkade klockrent direkt.
kan switch eller huvud typ "hänga" sig?
-
Jag känner igen problemen från min DB 500c. Jag har tappat alla tv4 kanalerna..
-
Ok..då har vi provat o byta till nya huvuden, ny switch, ny kabel mellan box o switch..
Resultat= Knapp skillnad... viasat går i gång,,men med otroligt låg motagning,,typ 71..o fortfarande massa störningar.. canal digital går mycket bättre efter bytet i alla fall..knappt några störningar alls kvar.
Vi provade oxå en annan db500s, men resultatet blev det samma..o den boxen funkade prickfritt på sitt ordinarie ställe...
Vad ska man säga...... :?:
-
står parabolen rätt förr sirius då?
elevation
polarisation
osv...