Hallå på er
Kan någon rekommendera ett TV kort som har dubbla digitala tuners som fungerar tillsammans med Boxer?
Utskriftsvy
Hallå på er
Kan någon rekommendera ett TV kort som har dubbla digitala tuners som fungerar tillsammans med Boxer?
Har inte sett nåt med dubbla Tuners. Men du kan ju alltid köpa två stycken FireDTV-T eller FloppyDTV-T enheter....
Kostar en del, men jag har en FireDTV - box som jag är nöjd med.
Klart det finns.
http://www.hauppauge.com/pages/produ...pvr500mce.html
Där är ett kort med dubbla tuners, det kanske finns andra. Om kortet är bra vet jag inte, ingen aning.
Alla TV-kort och system fungerar med boxer, så länge du kan använda en CAM modul (vilket man kan till boxer och canal digital). Viasat är däremot problematiskt, kanske finns någon form av softcam som fungerar.
Eller softcam till boxer å canal digital också, det vet jag inget om iofs.
Det är väl ett analogt kort?
Oj, är det analogt, hehe, de missade jag totalt. Tyckte jag läste att det var digitalt, kanske var så att jag ville att de skulle stå digitalt fast det inte var de.
Har inte provat det, men det här verkar ha det du söker:
http://www.hauppauge.se/pages/produc...ova-t-500.html
Tja, det fetaste med FireDTV boxen e att den kan koda av flera kanaler samtidigt, detta med bara ett programkort/en mottagare!! ta hem senaster betan av mediaportal, den med tv-server! fukar kanon, jag kan titta på en betalkanal medans jag spelar in ytterligare två betalkanaler, det enda kruxet är att de kanaler man vill titta på/spela in måste ligga inom samma mux.
//bodforss
Hej såg att du använde en läsare från AD-teknik. är det det digitalt då? hur gjorde du för att det ska fungera??? funkar det bara i hauppuage programvara eller funkar det i media center med?
quote=kavven;130792]Hej,
Jag använder detta kort tillsammans med AD tekniks Phoenix-läsare, och det fungerar bra med båda "tunersen".
/D[/quote]
Tjena,
Japp, digitalt med Boxer.
Jag använder Media Portal (vet inte om det finns någon mjukvarucam som fungerar med Media Center?)
Följande använder jag.
Kortserver = NewCS 1.62
Filter = mdapi 2.2
Mjukvarucam = Yankse 1.32 (tror det är den versionen)
Mvh Me.. :)
Jag har testat ett antal olika tuners med mdapi i mediaportal
och är helt övertygad om att kjell.com har dom bilgaste och för mig stabilaste korten har ett firedtv-t kort och ett två pci kort som inte ens kommer i när heten av hastighet vid kanal byten och time shift så jag har köpt 4 st usb stick på kjell för 199kr st och dom funkar kanon ....
skall kanske säja att jag tagit hem drivers från chip tilverkaren istället för att köra orginalet som följde med ..på cd skivan ...korten är noname men det är den med röd kartong :)
Skulle också gärna vilja ha reda på detta.
Och har varit inne på sidan, hittar inget usb som kostar 199:- eller något kort i någon röd låda. Dom har kanske ändrat prisoch bytt låda, eller?
hej igen ja det funkar med mdapi i mediaportalen att titta på alla kanaler i boxer packetet som man betalar för :)
chipet är af9015 från alfatech sitter i många usb dvb-t
kontrollen ?? fattar inte vad du menar riktigt men menar du fjärren så funkar den säkert men jag har mina i en server i källaren lte svårt att använda den på clienten eftersom motagaren sitter i usbsticket...
glömde säja att dom nu mera kosar 299kr antagligen för att dollarn är dyrare...
gå in på kjeel.com sök på dvb-t det kortat som kostar 299 med nr 98082 är det
hej Joxen,
Så du kodar av betalkanalerna......hur:confused:
Precis shopat dator med tv-kort.
boxer abonemang...!!!!
dator (linux newcs 1.67-csp 8.11) med kortläsare från adteknik
winxp sp3 med mediaportal tvserver med instalerad mdapifilter ....acamd 6.0.3 som plugg + webepg .
Joxen,
Sist jag kollade på Mediaportal var nästan 2 år sedan, och då var den inte så stabil och hade rätt hög inlärningströskel. Har därför kört på Media center.
Hur är Mediaportal idag jämfört med Windows Media Center? Kanske dags att byta. Har så j*kla mycket problem med codecs i MC varje gång jag installerar något som har med video att göra.
mdapifilter funkar inte alls för MC, eller?